Donald Trump elnök által ígért kékgalléros munkahelyek bővülése helyett a fizikai munkát igénylő ágazatokban folyamatos leépítések tapasztalhatók
Hihetetlen drágulást hozhat az adóemelés a magyar boltokba: itt az érintett termékek listája
Júliustól 30-50 százalékkal emelik a chipsadót, valamint az érintett termékek köre is bővítül: a müzlik és a gabonapelyhek is beleesnek a szabályozásba. A cél, hogy csökkentsék a cukorfogyasztást – számolt be a módosításról az RTL Híradó.
A népegészségügyi adó – közismert nevén csipszadó – 11 éve került bevezetésre a magas cukor-, só, szénhidrát- és koffeintartalmú ételekre és italokra. Most bővül az ez alá eső termékek köre, az adó mértéke pedig 30-50 százalékkal nőhet.
Így a sós tészták, a müzlik és a kandírozott gyyümölcsök utás in pluszban kell majd fizetni, de olyan áruk után is, melyekkel eddig trükközni próbáltak a gyártók az RTL riportja szerint. Így minden üdítő, még a cukormentes termékek is adókötelesek lesznek, bár ezeknél a teher mértéke csak harmada lesz annak, mint amit a cukros termékek után kell fizetni. A módosítás viszont nem érint minden cukor- és sótartalmú terméket, így például a felvágottakat és a kenyereket sem.
A kormány elmondása szerint a csipszadó az egészséget hívatott megóvni, valamitn a rezsicsökkentés költésgeit akarják így fedezni. A Dietetikusok Szövetségénél úgy számolnak, a só fogyasztása enyhén csökkent, a cukoré viszont tovább nőtt, amióta a kormány bevezette a chipsadót.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








