Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
400 dollárral emelné meg egy tonna kakaó árát Ghána és Elefántcsontpart, akik a világ kakaó termelésének több mint 60 százalékát adják -számol be a Wall Street Journal nyomán a Hvg.hu.
Jelenleg 2500 dollár körül van egy tonna kakaó ára, a 400 dolláros emelés eléggé megdobhatja a csokoládéárakat.
"Minden bizonnyal áremelkedésre kerül majd sor. A számlát a fogyasztók fizetik majd meg" - nyilatkozta az egyik legnagyobb londoni brókercég társigazgatója a Wall Street Journalnak.
A kakaókartell most az ígéri: minden eladott tonna után a farmerek kapnak 1800 dollárt. A 400 dolláros pluszt pedig egy kakaóalapba helyezik, amely a nehéz időkben támogatja a termelőket, amikor leesik a kakaó ára.
Eddigi áremelkedést azért úsztuk meg, mert a nagy csokigyártó cégek sem akartak ráfizetni: leleményes módon hajtottak végre áremelést. Egyrészt csökkentették a kakaótartalmat a csokoládékban, másrészt maguk a csokoládé szeletek vagy táblák lettek egy picit kisebbek, miközben az ár nem változott.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








