12 °C Budapest

Özönlenek a vásárlók a magyar boltokba: hova és miért?

2014. június 17. 05:32

A karácsonyi csúcsszezonhoz hasonlítható a sportruházati üzletek forgalma ezekben a hetekben. Az időjárásnak, a szabadtéri sportoknak és a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően látványosan megugrott a vásárlók száma a legtöbb sportboltban - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. És még csak most jönnek a nyári akciók...

Karácsonykor van olyan jó forgalmuk a sportruházati boltoknak, mint ezekben a hetekben - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. A budapesti bevásárlóközpontokban található sportboltok forgalma látványosan megugrott, van olyan üzlet, ahol már május végére teljesítették a negyedéves bevételi előirányzatot.

Információink szerint alapvetően három okra vezethető vissza a forgalomnövekedés:

  • a nyári időjárás miatt sokan most frissítek fel ruhatárukat: rövidnadrágokat, pólókat vásárolnak
  • sokan most vásárolnak felszerelést (például futócipőt) a szabadtéri sportokhoz
  • a labdarúgó világbajnoksághoz kapcsolódó termékeket (mezek, focicipők) is egyre többen keresik.

A vevők ráadásul nem sajnálják a pénzt a drága felszerelésekre: a márkás futócipők ára 18 ezer forinttól indul (de sokan akár 45-55 ezer forintot is kiadnak egy-egy profibb cipőért), de hivatalos VB-mezt is alig kapni 20 ezer forint alatt. Hasonlóan drágák a labdák, a márkás focicipők is.

A piac egyik legnagyobb szereplője, a 25 áruházat működtető Hervis arról tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t, hogy egyre keresettebbek a futáshoz és kerékpározással kapcsolatos termékek. Tavaly például 30 százalékkal nőtt a futófelszerelések (futóruházat, futócipők) piaca, 25 százalékkal a kerékpároké és 15 százalékkal a speciális sportruházaté.

Mint azt Kis Judit, a cég marketingvezetője lapunknak elmondta, az elmúlt hetekben a Hervisnél is egyértelmű forgalomnövekedést tapasztaltak - igaz, náluk elsősorban az akciók miatt vásároltak többet. A legnépszerűbb termék a hivatalos VB-labda ezekben a hetekben, de ugyancsak élénk az érdeklődést tapasztaltak a nemzeti pólók (az adott ország neve és zászlaja szerepel rajta) iránt.

Óvatosan, de indulnak a nyári leárazások

Információink szerint más ruházati boltok irigykedve nézik a sportszer-forgalmazókat: egyáltalán nem általános a forgalomnövekedés a ruházati piacon, kimondottan a sportboltok forgalma ugrott meg. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy elindultak a nyári leértékelések. A januári után ez számít az év egyik legnagyobb kiárusítási hullámának, a kampány fokozatosan indul be, egyre több terméket kínálnak egyre nagyobb kedvezménnyel az üzletek. Most leginkább a tavaszi kollekció kiárusítása zajlik, a leértékelések augusztusra érhetik el csúcspontjukat.

Általános jelenség, hogy azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


Úgy tudjuk, a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban keresnek menedéket.

Rutinos online vásárlók már az elmúlt hetekben is találkozhattak egy leértékelési hullámmal. Sok online üzletben már június első napjaiban megjelentek a SALE feliratok a kezdőlapokon, érdemes böngészni az amerikai, európai webshopok kínálatát is.

Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!

Sokszor találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.

Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.

Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.

NEKED AJÁNLJUK
Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. február 27. kedd
Edina
9. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem