Komoly mértékben akciózza le a Lidl hétfőtől több egészségügyi termék árát, ami akár életmódváltásban is segíthet.
Újabb konfliktust hozhatnak az irodákba az újabb online áruházak. Kinek mennyit kell bevállalnia a házhoz szállítási díjból? A rendelt mennyiség döntsön vagy mindenki fizessen ugyanannyit? A legigazságosabb és pénzügyileg is legindokoltabb megoldást kerestük, az iroda békéje érdekében. Nem könnyű kérdés.
Az irodai dolgozók egyik legfőbb problémája, hogy minél olcsóbban és kényelmesebben szerezzék be ásványkészletüket. A Tesco és a CBA is csatlakozott a G'Roby és több más kisebb online bolthoz, így már több helyről is házhoz vagy munkahelyre lehet szállítani a boltok kínálatát. Akár egy társasházban is összefoghatnak a családok, de az irodában jellemzőbb probléma lehet, hogy ezek a szolgáltatások csak egy magasabb összeghatár felett ingyenesek. Ki mennyit fizessen tehát a futárnak?
Két megoldás lehetséges, de egyik sem jó
Ha mindenki ugyanannyit fizet a házhoz szállítási díjból, akkor nem éri meg keveset rendelni. Az irodában kimaradnak azok, akik csak egy-két ásványvizet vagy mást szeretnének hozatni, hiszen viszonylag nagy tétel jut rájuk az áru értékéhez képest. Persze az irodai Döbrögi mindenképp hangoztatni fogja, hogy ez a legjobb megoldás, hiszen "ha rendelünk, akkor minimum a két karton" - állítja.
Vajon tényleg jobban jár a csapat, ha kizárják azokat, akik csak kevesebbet rendelnének? Ha minél többfelé szeretnénk osztani a szállítási díjat, akkor az áruk értékének arányában is osztozkodhatunk. Ekkor viszont sokan úgy érzik, hogy a fél iroda rajtuk potyázik, míg ők kifizetik szinte a teljes szállítási díjat.
Vegyük komolyan a kérdést
Komoly társadalmi probléma húzódik a házhoz szállítás mögött, nagyban sokszor döntünk hasonló problémákban, vagy döntenek helyettünk. Például az olyan közszolgáltatásokért, mint a kórház, óvoda, iskola stb. többet fizetnek a gazdagok, pedig néha még kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe, kevésbé lesznek beteget, hiszen egészségesebben táplálkoznak, de a magánrendeléseket is szívesebben látogatják. Az utak építésére is több pénz folyik be azoktól, akik több benzint tankolnak és még sorolhatnánk a példákat. Az államnak épp az a feladata, hogy ilyen helyzetekben igazságot tegyen és megtalálja az optimális megoldást.
És az optimális megoldás az irodai példánkban nem más, minthogy minél többen jussanak ásványvízhez és a házhoz szállítás átlagos költsége a lehető legkisebb legyen. Ezt úgy lehet elérni, ha az áru értékének megfelelően osztjuk el a költségeket, és akár néhány forintos ráfizetéssel egy csokit is lehet hozatni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Csak nehogy megsértődjön Döbrögi
Az se biztos, hogy szívesen kifizeti a teljes házhoz szállítási díjat, aki a legnagyobb összegben rendel. Érdemes lehet egy minimumösszeget megadni, amivel kötelező hozzájárulni a kiszállítás. Ennek egyszerűen az a logikája, nem sokkal kevesebb fáradságba lemenni két ásványvízért, mint háromért. Hiszen a járkálás a leginkább fárasztó, nem a plusz egy üveg víz. Lehetséges, hogy a nagyobb értékben rendelők inkább maguk mennek el bevásárolni, ha túl nagy a rájuk eső teher, hiszen a fizetési hajlandóságuk nem pontosan az áru értékével vagy súlyával arányos. Tehát a "potyázóknak" is érdemes többet fizetni a házhoz szállításért, mint a rendelés értéke, hiszen nem akarják, hogy a nagyok kiszálljanak a csapatból és a végén senki se rendeljen.
Mit tegyünk?
Megállapíthatunk egy minimumösszeget, amit mindenképp állni kell egy szállítás esetén. Ennek mértékét viszont főnök legyen a talpán, aki jól meg tudja állapítani, hogy minél többen rendeljenek...Ti hogy csináljátok?
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








