Ahogy megérkezett a nyár és vele együtt a gyorsan növő fű, egyre több háztartásban válik sürgető feladattá a kert rendbetétele.
Újabb konfliktust hozhatnak az irodákba az újabb online áruházak. Kinek mennyit kell bevállalnia a házhoz szállítási díjból? A rendelt mennyiség döntsön vagy mindenki fizessen ugyanannyit? A legigazságosabb és pénzügyileg is legindokoltabb megoldást kerestük, az iroda békéje érdekében. Nem könnyű kérdés.
Az irodai dolgozók egyik legfőbb problémája, hogy minél olcsóbban és kényelmesebben szerezzék be ásványkészletüket. A Tesco és a CBA is csatlakozott a G'Roby és több más kisebb online bolthoz, így már több helyről is házhoz vagy munkahelyre lehet szállítani a boltok kínálatát. Akár egy társasházban is összefoghatnak a családok, de az irodában jellemzőbb probléma lehet, hogy ezek a szolgáltatások csak egy magasabb összeghatár felett ingyenesek. Ki mennyit fizessen tehát a futárnak?
Két megoldás lehetséges, de egyik sem jó
Ha mindenki ugyanannyit fizet a házhoz szállítási díjból, akkor nem éri meg keveset rendelni. Az irodában kimaradnak azok, akik csak egy-két ásványvizet vagy mást szeretnének hozatni, hiszen viszonylag nagy tétel jut rájuk az áru értékéhez képest. Persze az irodai Döbrögi mindenképp hangoztatni fogja, hogy ez a legjobb megoldás, hiszen "ha rendelünk, akkor minimum a két karton" - állítja.
Vajon tényleg jobban jár a csapat, ha kizárják azokat, akik csak kevesebbet rendelnének? Ha minél többfelé szeretnénk osztani a szállítási díjat, akkor az áruk értékének arányában is osztozkodhatunk. Ekkor viszont sokan úgy érzik, hogy a fél iroda rajtuk potyázik, míg ők kifizetik szinte a teljes szállítási díjat.
Vegyük komolyan a kérdést
Komoly társadalmi probléma húzódik a házhoz szállítás mögött, nagyban sokszor döntünk hasonló problémákban, vagy döntenek helyettünk. Például az olyan közszolgáltatásokért, mint a kórház, óvoda, iskola stb. többet fizetnek a gazdagok, pedig néha még kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe, kevésbé lesznek beteget, hiszen egészségesebben táplálkoznak, de a magánrendeléseket is szívesebben látogatják. Az utak építésére is több pénz folyik be azoktól, akik több benzint tankolnak és még sorolhatnánk a példákat. Az államnak épp az a feladata, hogy ilyen helyzetekben igazságot tegyen és megtalálja az optimális megoldást.
És az optimális megoldás az irodai példánkban nem más, minthogy minél többen jussanak ásványvízhez és a házhoz szállítás átlagos költsége a lehető legkisebb legyen. Ezt úgy lehet elérni, ha az áru értékének megfelelően osztjuk el a költségeket, és akár néhány forintos ráfizetéssel egy csokit is lehet hozatni.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Csak nehogy megsértődjön Döbrögi
Az se biztos, hogy szívesen kifizeti a teljes házhoz szállítási díjat, aki a legnagyobb összegben rendel. Érdemes lehet egy minimumösszeget megadni, amivel kötelező hozzájárulni a kiszállítás. Ennek egyszerűen az a logikája, nem sokkal kevesebb fáradságba lemenni két ásványvízért, mint háromért. Hiszen a járkálás a leginkább fárasztó, nem a plusz egy üveg víz. Lehetséges, hogy a nagyobb értékben rendelők inkább maguk mennek el bevásárolni, ha túl nagy a rájuk eső teher, hiszen a fizetési hajlandóságuk nem pontosan az áru értékével vagy súlyával arányos. Tehát a "potyázóknak" is érdemes többet fizetni a házhoz szállításért, mint a rendelés értéke, hiszen nem akarják, hogy a nagyok kiszálljanak a csapatból és a végén senki se rendeljen.
Mit tegyünk?
Megállapíthatunk egy minimumösszeget, amit mindenképp állni kell egy szállítás esetén. Ennek mértékét viszont főnök legyen a talpán, aki jól meg tudja állapítani, hogy minél többen rendeljenek...Ti hogy csináljátok?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
Portfolio Gen Z Fest 2025


