A vártnál gyorsabban tudott talpra állni a luxusipar, s a 2009-es válságos év után tavaly már 15 százalékkal, azaz egymilliárd euróval nőtt a forgalom, beleértve a szolgáltatásokat - például a luxusutakat - is.
A Boston Consulting Group (BCG) hétfőn ismertetett összeállítása szerint ráadásul a növekedés nem elsősorban a szupergazdagoknak köszönhető, a középosztálybeliek is egyre inkább vonzódnak a luxushoz: a luxuscikkek - exkluzív ruhák, cipők, parfümök - 54 százalékát ez a társadalmi réteg vásárolta.
Más szempontból vizsgálva a luxuspiacot, a kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A tavalyi mintegy 1.000 milliárd eurós forgalom legnagyobb részét az utazás, a szállodai tartózkodás tette ki: 270 milliárd eurót. A második helyen a prémiumkategóriás autók állnak, 250 milliárd euróval, majd a csúcstechnológiai termékek - mint például az okostelefonok - következnek 100 milliárd euróval. Csak ezután jönnek az órák és ékszerek, amelyekre tavaly összesítve 100 milliárd eurót költöttek. A sor végén az exkluzív ruhák és bőrtermékek, illetve a kozmetikumok állnak, amelyek forgalma 50, illetve 30 milliárd eurót tett ki tavaly.
A felmérésből az is kiderül, hogy a luxusfogyasztás a leggyorsabban az ipari országok 60 év feletti korosztályában növekszik.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Eurojackpot – 120 millió eurón osztozkodhat két szerencsés
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó