Megállapodott az Építési és Közlekedési Minisztérium és a fuvarozói érdekképviseletek a fuvardíjak jelentős emeléséről, amely két lépcsőben valósul meg 2025 elején.
Kiderült a sikeres magyarok félve őrzött titka: csak így elérhető a gondtalan élet itthon?
Az Erste felmérése szerint a gazdasági szempontok mellett a család és a barátok támogató ereje is elengedhetetlen ahhoz, hogy a kisvállalkozók igazán jól tudjanak teljesíteni abban, amibe belevágtak.
A hazai kisvállalkozók számára nem csak induláskor, hanem később, működésük során is nagyon fontosak a családi és baráti kapcsolatok. Az anyagi támogatás és a munkaerőben nyújtott segítség mellett legalább ennyit számít az önbizalom és a motiváció fenntartása, a vállalkozók közvetlen környezetétől érkező pozitív visszajelzések – derül ki az Erste felmérésből.
A pénzintézet kisvállalkozókat (egyéni vállalkozókat, mikro- és kisvállalkozások vezetőit) kérdezett arról, milyen segítséget jelentettek az indulásnál a család és a barátok, illetve milyen támogatást kapnak tőlük a működésük során. A válaszadók több mint felénél komoly szerepet vállalt családja a vállalkozás elindításhoz kapcsolódó költségek finanszírozásában. Több mint harmaduk nyilatkozott például arról, hogy az induláshoz szükséges eszközöket, gépeket, berendezéseket is családi támogatással szerezték be.
A pénzügyi támogatásnál is nagyobb arányban támaszkodnak a kisvállalkozók a rokonok, barátok kapcsolatrendszerére. A válaszadók négyötöde emelte ki a család és barátok szerepét vállalkozásuk ügyfélkörének megtalálásában, potenciális beszállítókkal, partnerekkel való összekapcsolásban.
A rokonok és ismerősök munkájukkal, szakértelmükkel is szívesen hozzájárulnak a kisvállalkozók mindennapjaihoz. A megkérdezett vállalkozók több mint 80 százaléka gondolta úgy, hogy a hozzájuk közel álló családtagok és barátok rendszeresen segítenek nekik saját munkájukkal a vállalkozás működésének fenntartásában. Ez jelenthet általános, napi munkafolyamatokban való rendszeres segítséget (csomagolás, címkézés, postázás), de akár egészen konkrét szakértői szolgáltatásokban való segítséget (adózás, számlázás, marketing) is. A válaszadók jelentős része, kétharmada emelte még ki a vállalkozással kapcsolatos hírek, események megosztását a közösségi médiában, a jó hírnév terjesztését.
Az anyagiakban kifejezhető segítség mellett azonban legalább ilyen fontos a kisvállalkozók számára az érzelmi támogatás, amit valóban csak a hozzájuk közel állóktól kaphatnak meg. A válaszadók háromnegyede jelezte, hogy vállalkozása sikerének fenntartásához folyamatosan szüksége van a közvetlen környezetétől érkező pozitív visszacsatolásra. Ez lehet egy konkrét döntési helyzethez kapcsolódó megerősítés, vagy akárcsak a folyamatos támogatás az általános jövőbeli sikerbe vetett hitben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kisvállalkozók 75 százaléka azt is nagyon fontos szempontként jelölte meg, hogy a családnak kritikus szerepe van a nehézségeken való túljutásban, a vállalkozási ötlet melletti kitartásban és a motiváció fenntartásában.
Ugyanilyen meghatározó a közvetlen környezet hozzájárulása a munka és a magánélet egyensúlyának megőrzéséhez. A válaszadók háromnegyede szintén azt jelezte, hogy egy megértő, támogató és védelmező környezet nélkül nem tudták volna sikerre vinni vállalkozási ötletüket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








