13 °C Budapest
Rengeteg magyar céget díjaztak: így álltak a koronavírus-sarat

Rengeteg magyar céget díjaztak: így álltak a koronavírus-sarat

2021. október 5. 13:34

Idén a tavalyinál is több cég pályázott az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, melyet minden évben azok a példaértékű vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok nyerhetnek el, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából. Az elismeréseket az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át a díjazottak, akik között szerepelt az Allianz, a Budapest Bank, a dm, az IKEA, az OTP Bank, a TESCO, a Tungsram, az UniCredit Bank és a Vodafone Alapítvány.

Az Effekt 2030 díjjal az Effekteam Egyesület a hazai vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el minden évben. A díjra az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (Sustainable Development Goals, SDG-k) összhangban kialakított általános kategóriákban, illetve a járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban lehet nevezni. A benyújtott pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékeli és dönt a kategóriánkénti nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő pályázatokról, amelyek közül a nagyközönség választhatja ki a közönségdíjas programot - írja közleményében az Effekteam Egyesület.

A zsűri tagjai: Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem; Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék; Pogány Éda regionális üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta; Schubauer Krisztina CSR szakértő, Future Mind; Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány.

Idén az Esélyteremtő üzlet kategóriában az UniCredit Bank Hungary Zrt. érdemelte ki az Effekt 2030 díjat Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért című pályázatával. A program keretében a bank – a méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettsége jegyében – olyan vállalkozások, szervezetek működését támogatja és finanszírozza, melyek a társadalom számára mérhető értéket teremtenek, emellett a társaság hozzájárul a hazai vállalkozások és a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítéséhez is.

Ebben a kategóriában második helyezést ért el a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Főállású Angyal Programja és harmadik lett a Sanofi-Aventis Zrt. KiDS (Kids and Diabetes in Schools) elnevezésű programja.

A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. nyerte el a díjat Giving Friday elnevezésű pályázatával. A társaság a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívta fel a figyelmet a kezdeményezéssel, melynek keretében a Black Friday napi akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyezte a hangsúlyt, és aznapi forgalmának 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.

Második helyen végzett a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Digitális Díj pályázata, míg a harmadik helyen a K&H Bank Zrt. Start it @K&H inkubátor projektje és a Samsung Electronics Magyar Zrt. Megoldások a holnapért elnevezésű programja osztozott. A kategóriában döntőbe jutott még a Tungsram Operations Kft. Kutatási célú vertikális farmja, melyet a zsűri innovációs különdíjjal jutalmazott újszerűsége és a jövő élelmiszerellátásában rejlő lehetőségei miatt.

A Zöld egyensúly kategória győztese a Budapest Bank Zrt. Zöld programja lett. A WWF Magyarországgal 2019-ben közösen indított program keretében a bank azt vállalta, hogy 2025-ig 25%-kal csökkeni saját széndioxid-kibocsátását.

A kategóriában második helyen végzett a Procter & Gamble RSC Kft. Felelős hajápolás: újratölthető csomagolásban néven benyújtott projektje és harmadik lett a Nestlé Hungária Kft. A világon elsőként papíralapú csomagolást kapott a hazai Nescafé 3in1 Classic elnevezésű pályázata.

A Mindenki társadalma kategóriában a Vodafone Magyarország Alapítvány Bright Sky mobilalkalmazását találta a legjobbnak a zsűri. Az alkalmazás a technológia segítségével próbál tenni a kapcsolati erőszak ellen. A statisztikák szerint ugyanis a nők csaknem fele tapasztalt már lelki vagy verbális erőszakot, és ez a szám a koronavírus megjelenésével még tovább nőtt. Az applikáció célja, hogy lehetővé tegye az információk gyors és biztonságos elérését, valamint lerövidítse a professzionális segítségig vezető utat.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Második helyen végzett az IKEA Lakberendezési Kft. Egy biztonságos otthonért projektje, harmadik lett az OTP Bank Nyrt. Innováció a jó ügyekért! Adományozási programja, továbbá döntőbe került a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Sokszínűségi hét a Tescónál elnevezésű kezdeményezése is. A zsűri Hero különdíjjal ismerte el az IKEA bátorságát, hogy programjával felvállalt egy fontos és egyben nagyon kényes témát, a családon belüli erőszak problémáját, amely ellen a társaság a társadalom érzékenyítésével kíván tenni, hogy az otthon az emberek többsége számára biztonságos hely lehessen.

A járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban a következő eredmények születtek:

A Kiemelkedő támogató kategóriában az OTP Bank Nyrt. Segíteni maszkban is lehet elnevezésű programja nyerte az Effekt 2030 díjat. A kezdeményezés keretében az OTP Csoport több mint két és fél milliárd forint összegű támogatást nyújtott Magyarországon és a külföldi leánybanki országokban a koronavírus-járvány elleni védekezéshez. A kihívásokkal teli időszakban elsősorban azoknak igyekezett segíteni, akikre kulcsszerep hárult a védekezésben, kiemelve az egészségügyi és oktatási intézményeket, illetve akiket eleve nagyon nehéz helyzetben értek a pandémia következményei.

A Példamutató munkáltató kategória győztese a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. lett. A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben című pályázat a koronavírus-járvány alatt működtetett munkáltatói aktivitásokat foglalta össze. A vállalat által hozott munkatársi intézkedések három fő pillére a családok védelme és segítése, a biztonságos munkakörnyezet megteremtése, illetve a szükséges gondoskodás és edukáció biztosítása volt.

Rendkívül szoros versenyben, második helyen végzett a Telenor Hungary Zrt. által benyújtott Krízisből erő – az újranyitás lélektana kezdeményezés, míg az Auchan Magyarország Kft. által benevezett Az Auchan járványhelyzetre adott válaszai elnevezésű projekt harmadik helyezést ért el. A kategória döntősei között szerepelt még az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja, a Budapest Airport Zrt. BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány pályázata, valamint az EXIM Zrt. #EXIM1000 kihívása.

A szakmai zsűri által a döntőbe juttatott 22 pályázatra a nagyközönség is szavazhatott. A legtöbb voksot az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja kapta, és ezzel elnyerte az idei közönségdíjat. Az új munkamodell nemcsak hibrid (részben irodai, részben távoli) munkavégzést tesz lehetővé, hanem lefedi a vállalat teljes működését. A társaság törekvése, hogy munkavállalói számára rugalmas munkahelyet teremtsen, ügyfeleinek pedig kiemelkedő minőségű ügyfélélményt, egyszerűsített és gyors szolgáltatást kínáljon. A célok között szerepel egy agilis és rugalmas munkaszervezetet kialakítása is, amely támogatja a gyorsabb döntéshozatalt és a folyamatok gördülékeny végrehajtását.

(Címlapkép - Effekt 2030)

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem