Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Sokan épp kinyitottak, de már be is kellett zárniuk, másoknak a megtakarított pénzüket kellett felhasználniuk, vagy lehúzni a rolót a lezárások miatt. Azonban vannak olyan vállalkozások, akik mertek nagyot álmodni: a fejlődésre fordították a most már egy éve tartó időszakot.
Óriási sokként érték a vállalkozásokat az új koronavírus-járvány első, második, majd harmadik hulláma nyomában járó járványügyi korlátozások. Sokan épp kinyitottak, de már be is kellett zárniuk, másoknak a megtakarított pénzüket kellett felhasználniuk – már ha volt – , megint mások kénytelenek voltak elbocsátani az alkalmazottakat, és sajnos néhányan örökre lehúzták a rolót és bezártak. Akadnak azonban olyan vállalkozások is, akik mertek nagyot álmodni és a fejlődésre fordították a most már egy éve tartó időszakot. A HelloVidék most három ilyen újrakezdőt keresett meg: egy bólyi éttermet, egy balatoni pékséget és egy barcsi cukrászdát.
Rózsa Anita, a barcsi Rózsa Cukrászda tulajdonosa kiemelte, hogy a zárás idején a tartalékokhoz kellett nyúlni, ám ezek is végesek, ha bevétel nélkül minden hónapban számos kiadással kell számolni. A vállalkozás a kezdetektől törekedett a minél természetesebb alapanyagok használatára, amivel el is értek egy szintet, de itt nem álltak meg. Ezért vágtak a pandémia ideje alatt egy nagy kutatásba, amely során rátaláltak Wilheim Dávidra és rajta keresztül Fazekas Ádámra, akik a természetes, úgynevezett naturális fagylaltkészítés mesterei és zászlósai Magyarországon. A zárás alatt még a gépparkon is fejlesztettek.
A balatonudvari golfklubban található Morzsa Étterem és a pécsi Krédli sváb étterem tulajdonosai sem tétlenkedtek: részletek a cikkben!
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








