Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
A magyar gazdaság növekedése 2017 óta termelékenység-alapú, ugyanakkor jelentősek még a növekedési tartalékok a termelékenység és hatékonyság valamennyi pillérében, amelyek megfelelő szakpolitikákkal felszabadíthatók - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) igazgatója a jegybank legújabb kiadványát, a Termelékenységi jelentést ismertető online sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Balatoni András, az MNB költségvetési és versenyképességi elemzések igazgatóságának vezetője hozzátette: az intenzív növekedés alapja a termelékenység bővülése, erre a sikeresen felzárkózó országok jó példát mutatnak. A jelentés szerint a magyar termelékenységi mutatók elmaradnak a fejlett uniós országok átlagától, a munkatermelékenység az EU átlagának 62 százalékán áll, míg a legjobb 5 uniós tagország átlagának 42 százalékát éri el - ismertette. Az MNB a jelentésben a munkatermelékenység mellett az innovációs rendszer és a digitalizáció hatékonyságát, illetve az ökológiai hatékonyságot sorolta a termelékenység négy fő pilléréhez.
A magyar mutatót három referenciacsoporthoz viszonyítják, a visegrádi országokhoz, az EU tagországokhoz és a legjobb öt EU-tagállam teljesítményéhez - mondta Balatoni András. Az igazgató bejelentette, hogy a Termelékenységi jelentést évente adja ki az MNB.
Rámutatott: 2017-óta mért dinamikus termelékenység-bővülés elsődleges forrása a kkv-szektor. A munkatermelékenység az elmúlt három évben mért 3 százalék körüli éves átlagos növekedésének döntő része a szolgáltató-szektorhoz kötődött, a 21. század trendjeinek megfelelően - összegezte.
Felzárkózás mérhető a kkv-k termelékenységében 2013-tól a nagyvállalatokhoz képest, azonban továbbra is számottevő a különbség. Az innovációs rendszer hatékonysága visszahat a munkatermelékenységre, ebben Magyarország az EU átlagának 60 százalékán, a TOP 5 uniós ország 46 százalékán áll. Örömtelinek nevezte, hogy emelkedtek az innovációs kiadások, azonban a szabadalmak száma nem tudott ezzel lépést tartani, és csökkent az innovatív vállalatok aránya is. Ez azt jelenti, hogy az innovációs rendszer hatékonyságát javítani kell. Példaként említette a rendszer töredezettségének megszűntetését, vagy az innovációs folyamat belföldi csatornáinak erősítését. Javulást sikerült elérni a tudományos idézettség terén, valamint az üzleti oltalmak számában - tette hozzá Balatoni András.
Digitalizációban az EU átlag 63 százalékán, a legjobb 5 ország 48 százalékán áll az ország a kutatás szerint. A digitális infrastruktúra fejlettsége ellenére ennek a lakossági kihasználtsága 2019-ben alacsonyabb volt a visegrádi és az uniós átlagnál is. Ennek egyik oka az, hogy a lakosságnak csak 51 százaléka rendelkezik alapszintű szoftverkezelési ismeretekkel, az uniós átlag 60 százalék feletti - tette hozzá.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A vállalati digitális technológiák kihasználtsága még nagyobb elmaradásban van az uniós és a visegrádi átlaghoz képest. A fejlődési potenciált jelzi, hogy míg a magyar cégek csupán harmada számít digitálisnak, addig az uniós átlag 40 százalék körüli, a legjobban teljesítő 5 ország átlaga pedig közel 60 százalékos - sorolta. Az e-közigazgatásban szintén jelentős tartalékok vannak a jelentés szerint.
Az ökológiai termelékenység alapja a természeti erőforrások hatékony felhasználása, amelyben Magyarország viszonylag jól teljesít: az egységnyi szén-dioxid-kibocsátásra jutó hozzáadott érték jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, és megközelíti az EU-átlagát. A teljes ökológiai hatékonyságban Magyarország teljesítménye az EU átlag 75 százalékán áll, míg a TOP5 uniós országhoz képest 42 százalékon.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








