Miközben a nyugat-európai piacon már gőzerővel száguld, itthon még csak most kezd beindulni a megújuló energiaforrások hasznosítása, így a jelenleg éppen kialakulni készülő piacon a magyar cégek igyekeznek jó helyet szerezni - írja a Világgazdaság.
A Genesis Energy Befektetési Nyrt. például 150 millió euros beruházást készül végrehajtani egy napelemgyártó üzem felépítésével. Viszont ő már nem az első, két éve a Sanyo indította el napelemek gyártását 10 millió euro befektetésével, és a nagy keresletre tekintettel azonnal elkezdték a további fejlesztéseket.
A kereslet ugyanis folyamatosan ível felfelé. Miközben 2003-ban a megújuló energiaforrások aránya mindössze 0,7 százalék volt, addig 2006-ra elérte a 4,5 százalékot. Ráadásul Európában az elmúlt évtizedekben alig fejlesztették az erőműveket, és a korábban szokásos energiahordozók aránya felszökött, a figyelem a megújuló források felé fordul.
Viszont van hátránya is a keresletnek, ugyanis például a szélerőművek építőinek akár két évet is várnia kell a megrendelt berendezések leszállítására. A Magyar Biogáz Egyesület ennek ellenére nem látja olyan fényesen a helyzetet, 2006-ban az egy főre jutó biogáz termelés tekintetében Magyarország volt az uniós országok közül az utolsó.
A melegvíz előállítására, és a fűtésrásegítésre alkalmas napkollektorok piaca viszont itt is bővül, az idén várhatón 2 400 négyzetméter napkollektort fognak értékesíteni, a tavalyi 2 000 helyett...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Tüntettek a Diószegi utcai házak állami kisajátítása ellen
- Orbán Balázs: az orosz–ukrán konfliktusnak nincs katonai megoldása
- Quentin Tarantino félretette korábbi tervét
- Felpörög Kína, számos új autóipari üzemet építhetnek cégei Európában
- Fontos útszakaszt adták át Debrecen határában – képek
- Madárinfluenza emberről emberre: mégsem kellene félvállról venni?