Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
Mozgalmas évet zárt a magyar autópiac: már meg is érkeztek a végső eladási adatok, amikből most a Pénzcenttrum szemezgetett. Kiderült, tavaly sem sikerült megszorongatni a Suzukit, de elég érdekesen alakult a mezőny. Mutatjuk a számokat, valamint azt is, melyek voltak a magyarok kedvenc autói tavaly!
Rengeteg autót adtak el tavaly Magyarországon, még a 2018-as rekordévet is sikerült bőven felülmúlni a Datahouse adatai szerint, amelyeket a Pénzcentrumnak is megküldtek. 2019-ben összesen 157 906 új autó gurult ki a magyar utakra, ami 15,6 százalékkal több, mint 2018-ban - igaz, a növekedés lassulni látszik, legalábbis tavaly előtt 2017-hez képest 35,8 százalék volt a növekmény.
Megtolták a kereskedők a decembert, vélhetően az új EU-s szabályok miatt kezdték el gyorsan kipörgetni az autókat. Nincs meglepetés, az utolsó hónapot a Suzuki nyerte, a magyarok kedvenc márkájából 2627 darab állt forgalomba, ami több mint duplája a 2018 decemberi eredménynek. Egyébként az első 4 helyezett hasonló növekedést produkált - csak a harmadik legkelendőbb Dacia ment 100 százalékos növekedés alá, de a 90,66%-ban sincs mit szégyellni.
Lecserélnéd a régi kocsit? Találd meg a legjobb autóhitelt a Pénzcentrum kalkulátorában!
A francia-román márka és a Suzuki közé a Ford ért oda, az ezüstéremhez 2117 új autó kellett decemberben. Daciából 1531 új gurult ki a szalonokból. Negyedik a Toyota 1194 darabbal, ami 2018-hoz képest majdnem 116 százalékos növekedést jelent, és ezer főlé még a Skoda tudott bemenni decemberben (1061 darabbal), ami 49,44 százalékos javulás 2018 hasonló időszakához képest.
Az egész évet tekintve is a Suzuki vezet: több mint 25 ezer új gördült ki a szalonokból, második bő 10 ezer példánnyal lemaradva a Ford, harmadik helyre pedig a Skoda futott be majdnem 13 ezer forgalomba helyezett kocsival.
A diagramból megállapítható, hogy a top10-ben szereplő márkák számai szinte kivétel nélkül nőttek a korábbi évekhez képest - az Opelnél érezhető némi megtorpanás 2018-hoz képest, durván százzal kevesebb fogyott belőle 2019-ben. Ellenben elég szépen teljesített a KIA, ami 2017-hez képest 76 százalékos növekedést tudott felmutatni, de a 2018-hoz viszonyított 45,5 százalékos növekedés is elég jó. Nagyot ment a Fiat is, majdnem ugyanakkora növekedést könyvelhettek el egy év alatt, mint a dél-koreaiak.
Mindent letarolt a magyarok kedvenc autója
A legnépszerűbb kategória, ahogyan a fenti csárton is látható, 2019-ben a SUV volt, 59 365 darabot adtak el Magyarországon.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Viszonyításképp: nagyjából ugyanennyi ment el a második, harmadik, negyedik és ötödik helyezett SUV-modellből együttvéve. Az alábbi táblázatban szemezgethetsz a számok között!
Nem sikerült átlépnie a 10 ezres példányszámot a Suzuki SX4 S-Crossnak, de így is több mint duplaannyi kelt el, mint 2018-ban, 9246 új modell lett a vége, amivel második az összesítésben a nagytestvér Vitara mögött. A TOP25-be mégegy Suzuki is bekerült, a 14. Swiftből 2692 kelt el 2019-ben. Harmadik a Skoda Octavia, amiből 6960 fogyott, Dacia Dusterből pedig 4376 új példány kelt el 2019-ben.
Feltűnő még, hogy a 14. Swift mellett több más kisautó is ott van az első 25-ben: a Fiat 500-as egyenesen a hetedik 3284 darabbal, 12. a Renault Clio 2838 darabbal, a 13. helyre pedig az Opel Corsa ért oda 2708 regisztrált példánnyal. De ott van még a listán a Dacia Sandero, a Toyota Yaris és a VW Polo is.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








