Az Audi Hungaria elnöke évértékelő interjújában bejelentette, hogy a győri üzemben további létszámcsökkentésre készülnek a hatékonyság növelése érdekében.
Zuhanó devizaárfolyamok, emelkedő infláció, energiaárrobbanás. Hosszabb ideje így érezzük, de most már szinte borítékoljuk: egyre drágább külföldön nyaralni. Nézzük meg tényleg így van-e – írta meg a Telex.
Ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy tényleg drágább-e külföldön nyaralni, mint régebben először magát a kérdést kell tisztázni. Azt pedig, hogy drágább-e szinte lehetetlen megválaszolni, hiszen ez mindenkinek mást jelent. A külföldi nyaralás esetében két fő mérőszám segítségével tudjuk megnézni, hogy drágult-e a külföldi út: a valuták árfolyamát és a célország turizmusban mért fogyasztói ár változását kell vizsgálnunk ebben az esetben.
Ezeknek az együttes hatását a legjobban Törökország esetét figyelve lehet megvizsgálni a kérdést. Az elmúlt évek kedvelt nyaralási célpontja esetében ugyanis a májusi harmonizált inflációs adat 73,5 százalék volt, illetve tíz év alatt a turisztikai ágazatban 524 százalékkal nőttek az árak, amihez hozzátartozik, hogy a török líra teljes mértékben elértéktelenedett más devizákhoz képest. Ezeknek együttes hatása azt eredményezi, hogy a 10 évvel ezelőttiekhez képest 4 százalékkal kevesebbet kell jelenleg fizetnünk egy anatóliai útért.
Azonban az, hogy valami drágább-e nem csak azt jelentheti, hogy több pénzt kell érte kifizetnünk. Azt is érthetjük alatta, hogy aránylag többe kerül, tehát jövedelmünknek egy nagyobb hányadát kell érte kifizetni. Ezért is érdemes a hazai nettó átlagkeresetet is figyelembe venni.
Annak ellenére, hogy Magyarországon az elmúlt időszakban nőttek a bérek, és történt egy minimálbér emelés. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy ezzel párhuzamosan 31 százalékot gyengült a forint az euróhoz képest. Ennek ellenére is a magyar átlagbérből több külföldi nyaralást lehet finanszírozni, mint 10 évvel ezelőtt: azaz olcsóbb lett külföldön nyaralni, mint korábban. Ez azért lehet, mert a magyar bérek növekedése ellensúlyozni tudta a devizaárfolyamok együttes hatását.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








