Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Végre valamiben élen jár Magyarország: rengetegen lepődnek meg, hogy külföldön nagyon nincs így
Magyarországon a digitális fizetések elterjedtsége kimagasló, a kártyás vásárlások 99 százaléka érintésmentesen zajlik, és már minden negyedik kártyának digitális mása is van okostelefonokon vagy órákon. Ugyanakkor a kereskedők felénél még mindig nem elérhető a kártyás fizetés, és a BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások sem tudtak igazán gyökeret verni. Márkus Gergely, a Mastercard magyarországi és szlovéniai vezetője szerint a jövő a mobilfizetéseké és a digitális innovációké, amelyek egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a mindennapi tranzakciókat.
Magyarországon a kártyás fizetések túlnyomó többsége érintésmentesen történik, ami a globális átlagot is meghaladja. A statisztikák szerint már 2,6 millió okoseszközbe regisztrált bankkártya van az országban, ezáltal minden negyedik kártyatulajdonos digitális megoldást is használ - írja a Portfolio.
Bár a fizetési forgalom digitalizációja pozitív hatással van a gazdaság fehéredésére és a versenyképességre, a kereskedők csupán felénél elérhető a kártyás fizetés. Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere kiemelte, hogy a Doppio program keretében az elmúlt években több mint kétszeresére nőtt a kártyaelfogadó helyek száma, de ezen a téren még bőven van lehetőség fejlődésre.
Az új fizetési megoldások között a "Click to Pay" egykattintásos online fizetési rendszer biztonságosabbá és gyorsabbá teheti az online vásárlásokat. A mobilfizetések pedig egyre népszerűbbek a bolti tranzakcióknál, így a szakértők szerint a plasztik kártyák fokozatosan háttérbe szorulnak majd. A digitális fizetések terjedése mellett az iparág egyik legnagyobb kihívása a kiberbűnözés.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








