A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. teljesítette az Axiom Space-be történő befektetésének első, 30 millió dolláros részletét.
Végre valamiben élen jár Magyarország: rengetegen lepődnek meg, hogy külföldön nagyon nincs így
Magyarországon a digitális fizetések elterjedtsége kimagasló, a kártyás vásárlások 99 százaléka érintésmentesen zajlik, és már minden negyedik kártyának digitális mása is van okostelefonokon vagy órákon. Ugyanakkor a kereskedők felénél még mindig nem elérhető a kártyás fizetés, és a BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások sem tudtak igazán gyökeret verni. Márkus Gergely, a Mastercard magyarországi és szlovéniai vezetője szerint a jövő a mobilfizetéseké és a digitális innovációké, amelyek egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a mindennapi tranzakciókat.
Magyarországon a kártyás fizetések túlnyomó többsége érintésmentesen történik, ami a globális átlagot is meghaladja. A statisztikák szerint már 2,6 millió okoseszközbe regisztrált bankkártya van az országban, ezáltal minden negyedik kártyatulajdonos digitális megoldást is használ - írja a Portfolio.
Bár a fizetési forgalom digitalizációja pozitív hatással van a gazdaság fehéredésére és a versenyképességre, a kereskedők csupán felénél elérhető a kártyás fizetés. Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere kiemelte, hogy a Doppio program keretében az elmúlt években több mint kétszeresére nőtt a kártyaelfogadó helyek száma, de ezen a téren még bőven van lehetőség fejlődésre.
Az új fizetési megoldások között a "Click to Pay" egykattintásos online fizetési rendszer biztonságosabbá és gyorsabbá teheti az online vásárlásokat. A mobilfizetések pedig egyre népszerűbbek a bolti tranzakcióknál, így a szakértők szerint a plasztik kártyák fokozatosan háttérbe szorulnak majd. A digitális fizetések terjedése mellett az iparág egyik legnagyobb kihívása a kiberbűnözés.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








