A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik nem korlátlan adatcsomaggal rendelkeznek.
Ha erről a számról kapsz SMS-t, kezdj gyanakodni: csalók élnek vissza a Yettel nevével, bárkit simán lehúznak
A csalók most lebuktak, de mindig nagyon oda kell figyelni továbbra is, hogy mi ne legyünk a bűnözők áldozatai.
Most már szinte hetente számolhatunk be arról, hogy különböző típusú csalásokkal igyekeznek ellopni a magyarok adatait, vagy egyenesen a pénzét. A csalók egyre kreatívabbak és a módszereik is egyre inkább kifinomultabbak lesznek, rendkívül változatos módokon igyekeznek lehúzni a gyanútlan magyarokat.
Egy olvasónk jelezte, hogy most a Yettel nevében kapott egy enyhén szólva is gyanús tartalmú sms-t. Mivel szemet szúrt neki, hogy egyáltalán nem a szolgáltatótól megszokott számról jött az üzenet, eszébe jutott, hogy vagy az adataira, vagy a pénzére ácsingóznak a mellékelt linken keresztül. Az üzenet így nézett ki:

Rögtön kiszúrhatjuk, hogy a telefonszám nem lehet a Yettelé, hiszen ők nem küldenének +55-ös országhívóról üzenetet - mint egy gyors kereséssel kiderült, ez az előhívó Brazíliához tartozik. Ezt egyébként a cég is megerősítette, mikor erről kérdeztük őket:
A Yettel nem küld sem +55-ös, sem más nemzetközi hívószámról SMS-t. A Yetteltől érkező hivatalos üzenetek mindig a +36 20 202-es számsorral kezdődő telefonszámról érkeznek.
Gyanúnk tehát beigazolódott: olvasónk egy átverős bűnszervezet látókörébe került. Mivel a linkre nagyon helyesen nem kattintott rá, az nem derült ki, hogy adatait lopták volna el, hogy egy bonyolult machináció során pénzzel akarták volna lehúzni.
A Yettel kérdésünkre azt is elmondta: nem ez a legelső eset, amikor az ő nevükben próbálkoznak a bűnözők. Tudják ugyanakkor azt is, hogy nem ők az egyetlenek.
Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfeleink és a kollégáink is egyre tudatosabbak és éberebbek a különböző csaló megkeresésekkel kapcsolatban. Ennek köszönhetőn az elmúlt néhány napban hozzánk is érkezett több olyan bejelentés, amiben a Yettel nevében küldött SMS-ről vagy emailről számolnak be az ügyfelek vagy a munkatársaink. Az elmúlt hónapokban több hullámban is próbálkoztak csalók, ugyanakkor ezek a visszaélések nemcsak a mobilszolgáltatókat és a vállalatunkat, hanem más iparágakat (pl. bankszektor) is érintettek
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- írták válaszukban. Arra is kitértek, hogyolvasónk természetesen jól tette, hogy nem nézte meg, pontosan mit rejt a link.
Azt tanácsoljuk, hogy ha bárki gyanús SMS-t vagy emailt kap, semmiképp ne kattintson a benne található linkre és ne adjon meg személyes- vagy bankkártya adatokat. Azzal is sokat segíthetünk, ha erre a jótanácsra minél több családtagnak és ismerősnek felhívjuk a figyelmét
- tették még hozzá, A Yettel pedig tanácsokkal is ellátott minket arra vonatkozóan, mit tegyünk és mire gyanakodjunk, ha hasonló üzenetet kapunk ilyen gyanús számról és tartalommal.
Mindenképpen keltsen gyanút, ha a következőket tapasztaljuk:
- nem a megszokott elrendezésű a céges e-mail felépítése,
- helyesírási hibát, nem nyelvhelyes szöveget látunk,
- alapvetően indokolatlannak érezzük, hogy bárhova bármilyen adatot is meg kellene adnunk,
- egy gyanúsan kedvező vagy ingyenes ajánlattal keresnek meg, esetleg nagyértékű nyereményt nyertünk – miközben részt sem vettünk nyereményjátékban
- a weboldal címe, ahova az e-mail vezet, nem, vagy csak összetett szóként tartalmazza az adatközlést kérő cég nevét
Ha ezeket az alapszabályokat betartjuk, akkor szinte minden eshetőséget kizártunk, hogfy a bűnözők éppen minket verjenek át. Ezzel kapcsolatban azonban nem árt minél többször hangsúlyozni, hogy mindig indokolt az óvatosság: a csalók nem pihennek, és biztosak lehetünk benne, hogy máris a következő lehúzási kísérleten dolgoznak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








