Ráerősített a Lidl: hazai csúcsborokkal tarolja le a piacot

2021. március 29. 19:01

2020-ban 28,5 millió magyar palackos bort értékesített a Lidl Magyarország, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a külpiacokon egyaránt rekordot döntött, utóbbi esetében már 6,3 milliárd forint értékben adott el hazai borokat, ami a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, vagyis az áruházlánc ezzel megerősítette legnagyobb hazai borexportőr pozícióját. A vállalat célja a hazai borászatok támogatása, exporttevékenységük és külpiaci lehetőségeik elősegítése.

A Lidl Magyarország hosszú évek óta arra törekszik, hogy támogassa a magyar beszállítókat, ezért is indította el még 2013-ban - összhangban a kormányzati törekvésekkel - a magyar beszállítókért programját. Ennek részeként 2014-ben életre hívták Wine Expo Hungary-t, kimondottan a hazai borászatok helyzetbehozására, a magyar borok népszerűsítésére fókuszálva. A program olyannyira bizonyult sikeresnek, hogy míg 2014-ben a vállalat 6 millió palackkal adott el itthon és a külpiacokon együttesen, ez a szám 2020-ra elérte a 28,5 milliót, ami az előző évhez képest is 21 százalékos növekedést jelent.

A diszkontlánc nem csak az összértékesítést, de a borexportot tekintve is rekordot döntött, hiszen 6,3 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami 25 százalékkal haladja meg a 2019-es eredményt. Sőt, ez a 6,3 milliárd a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, ezzel pedig a vállalat nem csak megőrizte, de tovább erősítette Magyarország legnagyobb borexportőri címét. Európa-szerte 12 országba 195 féle hazai bort exportált, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Nagy-Britannia és Csehország jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.

A cég magyar áruházainak polcairól is több bor fogyott a korábbi évekhez képest, ahol bár mérsékeltebb volt a növekedés, a 13,2 millió palack így is az eddigi legmagasabb a diszkontlánc történetében. A hazai vásárlók továbbra is az illatos borokat, a könnyed rosékat, valamint a tradicionális vörösborokat keresik elsősorban.

Vállalatunk célja, hogy a teljes kínálatban, így a borok esetében is elősegítse a magyar termékek értékesítését, ezáltal támogassa a hazai beszállítókat, hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez. Kisebb családi és kézműves pincészetekkel, valamint nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködünk és büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk a magyar borok hazai és külpiaci népszerűsítéséhez. A számok pedig egyértelműen azt igazolják, hogy rendkívül jó úton haladunk - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A vásárlók egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatból, az állandó és az időszakos kínálatot tekintve mind a 7 hazai borrégió 22 borvidékének italaiból válogathatnak. Ezek között megtalálhatóak a Lidl olyan kiváló, neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borai is, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Grand Tokaj száraz furmint. A magas minőséget jelzi, hogy a 2020-as Vinagora Nemzetközi Borverseny 15 ország 775 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai, a Villányi Cabernet Sauvignon, a Villányi Cabernet Franc és a Bock Cultus Cuvée, illetve Champion, azaz kategória fődíjával jutalmazták a Pannon Imperial Extra Dry pezsgőt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem