Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Az őszi hónapok során bőségesen rendelkezésünkre állnak az erdőben és a piacokon a Bakony szezonális kincsei: kedvenc erdei gombáinkból kiváló ételeket készíthetünk bakonyi módra - írja a HelloVidék.
A HelloVidék cikkében a Bakony történetébe avatjuk be olvasóinkat: utánajárunk, milyen babonák és hagyományok határozták meg az egyszerű emberek életét, milyen mesterségeket végeztek és hogyan készítették autentikus ételeiket „bakonyi módra”.
Habár a magyar erdőkben találkozhatunk tavaszi (pl. ízletes kucsmagomba) és nyári (pl. sárga rókagomba) gombafélékkel, még ősszel is találhatunk olyan hosszú termőidejű gombákat, mint például az úrigombának is nevezett ízletes vargánya (május-október), a réteken pedig a mezei szegfűgomba (kora tavasztól késő őszig).
A magyar erdős dombságok, hegységek bővelkednek különféle erdei gombákban, azonban közel sem mindegy, hogy ezeket mikor és hol keressük! Ősszel találkozhatunk a Bakonyban többek között ízletes tőkegombával, a közkedvelt erdőszéli csiperkével (jóval aromásabb termesztett rokonánál) és legnagyobb gombáink egyikével, a nagy őzlábgombával is, de sokan az olyan érdekesebb gombákat keresik, mint a varashátú galambgomba, a sötét trombitagomba, a gyűrűs tuskógomba, a lila vagy az illatos pereszke és az ízletes rizike.
Az őszi illatos erdei gombák gyűjtési szabályaival kapcsola általánosságban elmondhatjuk a gombászás kapcsán, hogy a 2 kg/fő napi gyűjtési limitet nem szabad átlépnünk! Fontos továbbá, hogy ha nem vagyunk olyan tapasztalt gombászok, akik ránézésre, teljes bizonyossággal meg tudják különböztetni az erdei gombákat egymástól, mindenképpen vizsgáltassuk be a szerzeményeinket a legközelebbi ügyeletes gombavizsgáló ponton! Amennyiben idegen megjelenésű, gyaníthatóan mérges gombával találkozunk, semmi esetre se szedjük le és rakjuk a kosárba a többi közé!
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








