Megtartotta éves rendes közgyűlését a Budapesti Értéktőzsde, ahol a részvényesek valamennyi napirendi pontot jóváhagyták.
A tavalyi évhez hasonlóan 2024-ben is élénk forgalomra számíthat a kiskereskedelem a húsvéti időszak alatt. Az idén március végére eső ünnepre a háztartások már készülnek, a hagyományos húsvéti ételek hozzávalóit egyre többen keresik az üzletekben. A vásárlói trendek nem változtak az elmúlt időszakhoz képest, így a kereslet elsősorban az olcsóbb és az akciós áron kínált termékek irányába tolódik el, de a minőségi termékek iránt ismét egyre nagyobb a fogyasztói igény – tájékoztatta a Lidl a Pénzcentrumot. Az üzletekben a legerősebb napok várhatóan a nagypéntek előtti csütörtök és a kétnapos zárvatartás miatt a szombat lesznek.
Karácsony után az üzletekben a húsvéti időszak számít az év legforgalmasabb periódusának. Az ünnephez közeledve a forgalom idén is egyre erősödik, ilyenkor a kereslet több termék esetében meg is sokszorozódik. “Bár az ünnepi forgalom alakulását több tényező együttesen befolyásolja, a Lidl üzleteiben a tavalyi évhez hasonlóan idén is erős forgalomra számítunk” – mondta el a Pénzcentrumnak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs cégvezetője.
A húsvét leginkább a friss, tradicionális ételekről, a sonkáról, a kalácsokról és a tormáról szól, de az ünnephez kapcsolódó egyéb termékeket is széles választékban és magas minőségben megtalálják a vásárlók az üzletekben. A Lidl ebben az időszakban kedvező áron kínál például különböző húsvéti csokoládékat, csokinyuszikat és -tojásokat, Favorina édességeket, de a sütéssel kapcsolatos kellékek és alapanyagok, húsvéti dekorációk szintén megtalálhatóak a polcokon.
A húsvéti sonka már a polcokon
A tavalyi statisztikák alapján a magyar háztartások márciusban és áprilisban valamivel több mint 21 milliárd forint értékben vásároltak húsvéti húskészítményeket, illetve sonkákat. A Magyar Húsiparosok Szövetségének adatai alapján az ebben a két hónapban megvásárolt sonka és füstölt húsok mennyisége az éves volumen mintegy 41%-át tette ki. 2023-ban az átlagos ár kilogrammonként valamivel több volt mint 3100 forint volt.
A hazai húsipari szereplők bizakodóak az idei húsvéti szezonnal kapcsolatban, a szakma piaci körképe szerint ebben az időszakban a legtöbb feldolgozó a magasabb minőségű termékekre fókuszál. Többségük a hosszan érlelt hagyományos sonka és a kötözött sonkák mellett a gyorspácolt termékek közül is a jobb minőségű sonkákat gyártja. Mivel jelentős alapanyag-áremelkedés nem volt az idei szezon előtt, ezért ezen a termékpályán legalább a tavalyihoz hasonló forgalomra számítanak, a húsfeldolgozók többsége 5-15%-os növekedést vár ettől az időszaktól.
A pulykából és a sertésből készült húsvéti termékeket egyaránt keresik a vásárlók, ezek egyre többféle elkészítési formában kerülnek a polcokra. A Lidl üzleteiben a füstölt-főtt termékektől kezdve a Békebeli sonkákon keresztül egészen a hagyományos eljárással készült Pikok Pure Szívsonkáig széles a választék. A sonkák esetében a legkeresettebb termék a Pikok füstölt-főtt kötözött lapocka, de a korábbi sikereknek köszönhetően a kínálat idén a füstölt-főtt kötözött sertéscombbal bővült.
Egyre változatosabban alakulnak a fogyasztói igények, ezért idén 16-féle sonkát kínálunk a vásárlóknak. Ezeknek a hústermékeknek az ára kilogrammonként 1689 és 4599 Ft között alakul, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet
– hangsúlyozta a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs cégvezetője.
A húsvéti időszak népszerű termékei közé tartoznak még a helyben sütött pékáruk kínálatában elérhető kalácsok és bejglik is. A Lidl állandó termékkínálatban a 400 gr-os vajas fonott kalács mellett például a gyümölcsös, a háromágas fonott kalács, a húsvéti sós kalács, valamint idei újdonságként a sós-tormás, a Diawellness tönköly kalács is elérhető. Ezen pékáruk ára ízesítéstől és kiszereléstől függően 279 Ft és 699 Ft között alakul.
A húsvétkor elmaradhatatlan tormából négyféle érhető el a Lidl üzleteiben: a reszelt torma, a reszelt torma erős, valamint a Csupros tejszínes torma – mindhárom az áruházlánc saját márkás Hazánk Kincsei termékcsaládjába tartozik, továbbá a Birsalmás torma is választható. A Hazánk Kincsei reszelt torma ráadásul 60%-os kedvezménnyel, 169 forintért érhető el.
Tőzsér Judit kiemelte: a Lidl Magyarország számára évek óta kiemelten fontosak a hazai értékek, így a hazai beszállítók és termékeik. A saját márkás Hazánk Kincsei termékek egytől egyig magyar beszállítóktól érkeznek, amelyek kedveltsége és sikeressége egyre nagyobb a vásárlók körében.
A húsvéti asztalról nem hiányozhatnak a friss zöldségek és gyümölcsök sem
A Lidl polcain hetente legalább 150-féle zöldség és gyümölcs érhető el, amelyek frissességére a mindennapi beszállítások során az üzletlánc kiemelt figyelmet fordít. Az üzletekben naponta többször átválogatják, aprólékosan ellenőrzik a zöldség- és gyümölcskínálatot.
A legnépszerűbb zöldségek az ünnepi időszakban:
- hónaposretek,
- újhagyma,
- kígyóuborka,
- fürtös paradicsom,
- TV paprika,
- és a fejessaláta, amely minden esetben hazai termelőktől érkezik.
A Lidl az erősen megnövekedett árérzékenységére reagálva hétről-hétre, így a húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a vásárlókat. A hétről-hétre megújuló akciók rendkívül népszerűek és keresettek, csak úgy, mint a „Többet adunk” akciók, amelynek keretében a vállalat a kötelezően előírt 15% helyett akár 50%-os kedvezményt is biztosít.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.