A kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon 2024-ben
Primer kutatómunkánk során azt kértük a fogyasztóktól, hogy mondják el véleményüket a kereskedelmi márkás termékekről. Vizsgálatunkat online kérdőív segítségével folytattuk le, mellyel a potenciális kitöltők a Pénzcentrum online felületén találkozhattak. Az online kérdőív mindenki számára nyitott volt, bárki kitölthette azt; a kitöltéshez azonosításra, regisztrációra nem volt szükség.
A kérdőív kitöltése név nélküli és önkéntes volt. A kérdőív szerkezete meglehetősen lényegre törő volt, mindösszesen 6 lényegi kérdést tartalmazott a demográfiai jellegű kérdéseken túl. Nyílt kérdéssel nem találkozhattak a megkérdezettek kérdőívünkben. Kérdőívünket 10260 fő töltötte ki 2024. április 22 és 2024. június 17 között.
Online felmérésünk mintájának érdekessége, hogy a témakör kapcsán több férfi mondta el véleményét, mint nő (51,6% - 48,4%). Ez az online kérdőívek esetén általában fordítva szokott lenni. Mindenképpen pozitívan értékeljük, hogy ilyen mértékben sikerült a férfiakat is bevonni kutatásunkba. A férfiak felülreprezentáltak a mintánkban, mivel az országos arányuk 48,2%.
Meg kell jegyeznünk, hogy kutatásunknak – ahogyan minden kutatásnak – korlátai is vannak; példának okán kutatásunk nem tekinthető reprezentatív felmérésnek és nem is szerettük volna szakmailag megkérdőjelezhető módon reprezentatívként feltüntetni. Nem egyértelműen, de gyengeségnek is tekinthető, hogy a kérdőív kitöltéséhez bejelentkezésre, azonosításra nem volt szükség. A bejelentkezés elvárása sértette volna az anonimitást, illetve drasztikusan lecsökkentette volna a válaszadási kedvet.
Hogyan értékelik anyagi helyzetüket a magyarok 2025 végén?
Átfogó felmérést készített a Pénzcentrum. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon arról, miként értékelik...
A lakossági megtakarítások mozgása és a kereskedelmi bankok promóciós hatékonysága 2025-ben
2023 és 2024 aranyévek voltak az állampapíros megtakarítóknak – a kockázatmentes, akár 15-19%-os hozamok után...
Használt, felújított okostelefonok fogyasztói megítélése Magyarországon 2025-ben
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása 1988 fő válaszai alapján vizsgálta, hogyan vélekednek...
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.
