Néhány év leforgása alatt ugrásszerűen megnőtt a szemüvegek ára a KSH adatai szerint.
A 2017. május-júliusi időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 434 ezer fő volt, 62 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. A 15-64 évesek foglalkoztatási rátája 68,3 százalékra emelkedett. A férfiak foglalkoztatási mutatója nagyobb mértékben javult, mint a nőké.A 2017. május-júliusi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma az egy évvel korábbihoz képest 35 ezer fővel, 193 ezerre, a munkanélküliségi ráta 0,8 százalékponttal, 4,2 százalékra csökkent. A férfiakat alacsonyabb munkanélküliségi ráta jellemezte, mint a nőket, esetükben a javulás mértéke is nagyobb volt.
2017. május-júliusban az egy évvel korábbihoz képest a foglalkoztatottak létszáma 1,4 százalékkal magasabb, 4 millió 434 ezer fő volt. Az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 107 ezer fővel nőtt, ugyanakkor a magukat közfoglalkoztatottnak vallók száma 40 ezer, a külföldi telephelyen dolgozóké pedig 5 ezer fővel csökkent. A foglalkoztatottak közül 4 millió 385 ezren tartoztak a 15-64 évesek közé, amely korcsoport foglalkoztatási aránya 1,5 százalékponttal, 68,3 százalékra emelkedett. A 15-64 éves foglalkoztatott férfiak létszáma 2,4 százalékkal, 2 millió 402 ezer főre bővült, foglalkoztatási rátájuk 2,4 százalékponttal, 75,6 százalékra nőtt. A 15-64 éves foglalkoztatott nők száma 0,2 százalékkal, 1 millió 983 ezer főre csökkent, míg foglalkoztatási rátájuk - demográfiai változások következtében - 0,6 százalékponttal, 61,2 százalékra javult.
A fiatal (15-24 éves) foglalkoztatottak létszáma 306 ezer fő volt, foglalkoztatási arányuk 0,8 százalékponttal, 29,3 százalékra nőtt. Az ún. legjobb munkavállalási korú (25-54 éves), valamint az idősebb (55-64 éves) korosztályba tartozó foglalkoztatottak száma egyaránt emelkedett, előbbiek foglalkoztatási rátája 1,3 százalékponttal, 83,9 százalékra, utóbbiaké 1,6 százalékponttal, 51,7 százalékra. A 20-64 éves korcsoport esetében - amely az Európa 2020 stratégiában meghatározott foglalkoztatási célok alakulásának megfigyelési köre - a foglalkoztatási ráta 1,6 százalékponttal, 73,5 százalékra nőtt. Az Európai Unió 2020-ra 75 százalékos célértéket tűzött ki, Magyarországon jelenleg a korcsoportra vonatkozó foglalkoztatási ráta a férfiaknál 81,5, a nőknél 65,7 százalék.
Mi újság munkanélküliségi fronton?
2017. május-júliusban az egy évvel korábbihoz képest: A 15-74 éves munkanélküli férfiak száma 28 ezer fővel, 99 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 1,2 százalékponttal, 3,9 százalékra csökkent. A munkanélküli nők száma 7 ezer fővel, 95 ezer főre, munkanélküliségi rátájuk 0,3 százalékponttal, 4,5 százalékra mérséklődött. A 15-24 éves korosztály munkanélküliségi rátája 2,0 százalékponttal, 10,9 százalékra csökkent, ebben az időszakban a munkanélküliek közel egyötöde ebből a korcsoportból került ki. A 25-54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 0,8 százalékponttal, 3,7 százalékra mérséklődött, míg az 55-64 évesek mutatója lényegében nem változott, 3,6 százalék volt.
A munkanélküliség átlagos időtartama 16,7 hónap volt; a munkanélküliek 43,3 százaléka legalább egy éve keresett állást, vagyis tartósan munkanélkülinek számított. 2017. július végén az egy évvel korábbihoz képest a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adminisztratív adatai szerint a nyilvántartott álláskeresők létszáma 5,9 százalékkal, 275 ezer főre csökkent.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok