A Pénzcentrum 2025-ös autótesztjei a belépőszintű kisautóktól az elektromos és hibrid SUV-okig átfogó képet adtak arról, mit tudnak valójában az új modellek a mindennapokban.
A vállalatok és a munkavállalók körében továbbra is népszerű cafeteria elem a cégautó, amelyet a legtöbb esetben a dolgozók magáncélra is használhatnak. Mivel gyártói oldalról a pandémia okozta alkatrészhiány miatt továbbra is áremelkedés várható az autópiacon, a vállalati autó mint munkáltatói juttatás még inkább felértékelődik a dolgozók körében. Ráadásul a munkaadói járulékokkal összevetve a cégautót terhelő adók és költségek is kedvezőbbek lehetnek, így vállalati oldalról is jobban megérheti autóval „kiváltani” a fizetésemelést. A cégautó nyújtotta legfontosabb előnyöket a Mercarius Flottakezelő szakértői gyűjtötték össze.
A Covid-járvány nyomán az autóiparban jelentős alkatrészhiány alakult ki, ami az elmúlt években akár 10-15 százalékos áremelkedést is eredményezett a járműpiacon. Egy középkategóriás autó beszerzése jelenleg még használtan is több millió forint, az ehhez kapcsolódó havi fenntartási költségek – finanszírozási díj, szerviz, gumiabroncs, biztosítások, útdíjak, üzemanyag – pedig havi szinten akár a 100 ezer forintot is meghaladhatják. A magáncélra is használható cégautó, mint béren kívüli juttatás éppen ezért egyre jobban felértékelődik: azon kívül, hogy jelentős jövedelem-kiegészítést jelent, a munkavállalói élmény növelésében is szerepet játszik, így hozzájárulhat a munkaerő megtartásához is.
Ha munkaadói oldalról vizsgáljuk a kérdést, adózási szempontból is előnyös lehet cégautót adni, hiszen bár a munkaadói járulékok csökkentek az elmúlt években, a cégautót terhelő adók és egyéb költségek még így is lényegesen kedvezőbbek lehetnek. Így a nagy mobilitást igénylő munkaköröknél egyértelműen, de más pozíciókban is jobban megérheti a magasabb fizetés helyett autót adni, amennyiben ezt a dolgozó is igényli.
A cégek számára a legköltséghatékonyabb megoldás jelenleg a tartós bérlet, vagy más néven operatív lízing. Az autó után fizetett bérleti díjak ebben a konstrukcióban fixek, és minden, a gépjárműhasználattal kapcsolatos költséget tartalmaznak. A flottához kapcsolódó költségek jól tervezhetőek, a flottakezelő pedig rengeteg feladatot levesz a vállalkozásokról, így azok a saját tevekénységükre tudnak fókuszálni
– mondta Szabó Gyula, a Mercarius Flottakezelő kereskedelmi igazgatója. A szakértő azt is hozzátette, már a flotta összeállításánál és a flottaszabályzat kialakításánál is érdemes szakértő segítségét igénybe venni, aki az autóparkot a vállalat céljainak megfelelően optimalizálni tudja, figyelembe véve a járműhasználat célját, a havi futott kilométerek számát, a cég CO2 kibocsátással kapcsolatos törekvéseit vagy a HR szempontokat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Mercarius tapasztalatai szerint egyre több cég választ flottájába elektromos autót. Ezek a járművek az elmúlt években sokat fejlődtek mind hatótávolságuk, mind felszereltségük, funkcionalitásuk szempontjából. Azok a vállalatok, amelyek elsősorban városi használatra bérelnek cégautót – pl. csomagkiszállítók, taxitársaságok – egyre gyakrabban döntenek az e-autók mellett. Az elektromos járművek fenntartása továbbra is kedvező, hiszen a zöldrendszámos járművek után semmilyen adóterhet nem kell fizetni.
A szakértő arra is felhívja a figyelmet, hogy jelenleg – továbbra is a pandémia hatása nyomán – a szállítási határidők akár 6-12 hónappal is hosszabbak lettek, így az előrelátó tervezés szerepe még inkább felértékelődött, amiben a flottakezelők ugyancsak segítséget tudnak nyújtani partnereiknek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








