Országos átlag felettiek a munkáltatók várakozásai a Nyugat-Dunántúlon (21%), Észak-Magyarországon (18%), illetve Budapesten (15%).
Egy internetes felmérésből kiderült, mi az, ami legjobban hiányzik a magyar álláshirdetésekből, és melyek azok a szitokszavak, amelyeknek olvasása után eszünk ágában sincs jelentkezni az adott pozícióra.
Ma már nem kell futni az állások után, azok futnak utánunk: elég csak megnyitni a közösségi hírfolyamunkat, és lépten-nyomon álláshirdetések jönnek szembe. Röpködnek a versenyképes fizetés és a rugalmas munkaidő címszavak. De vajon ma mennyire figyelemfelkeltő még mindez? Vajon mik azok a kifejezések, amelyek láttán a egy álláskereső számára vonzó lehet egy ajánlat?
Ennek járt utána a Szárnyas Fejvadász nevű közösségi állás és munkaközvetítő oldalnak több mint 215 ezer követője van, az oldal még 2011-ben indult, amikor egyre többen veszítették el az állásukat. A KSH adatai szerint abban az évben a munkanélküliségi ráta a 15-64 évesek körében 11,1 százalék volt. A legfrissebb adatok szerint 2018. december-2019. februári időszakban ez a szám 3,6 százalék.
Ettől függetlenül az oldal népszerűsége töretlen, a mai napig aktív, és rengeteg álláshirdetés kerül fel ide rendszeresen. Nemrégiben két érdekes kérdést is feltettek, amiből élesen kirajzolódik, mit szeretnek olvasni a magyar munkakeresők az álláskiírásokban, és mit nem.
Mi az a hívószó egy hirdetésben, ami eldönti, hogy megpályázzátok?
Rengeteg komment érkezett a kérdésre, és töméntelen panaszáradat (erről később még lesz szó) közül nem könnyű kihámozni a konkrét válaszokat, de egyértelműen megállapítható, hogy az
A versenyképes fizetés kifejezés a legtöbb kommentelőnél kiveri a biztosítékot, amellett persze, hogy vannak, kik megvédik a cégeket, mondván a munkavállalónak be kell tudnia árazni magát a piacon, tudnia kell, mennyit ér. Érv még emellett, hogy sokan nem egységes bért kínálnak az alkalmazottaknak, hanem mindenkit egyéni kompetenciái szerint díjaznak.
Érdekes módon előkelő helyen szerepel még a munkavégzés konkrét helye, tehát sokan fájlalják, hogy az álláshirdetésekben nem szerepel, hol is kell dolgozni:
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- írja egy hozzászóló. A munkáltatóknak érdemes lenne ezeken kívül még feltüntetni a pontos munkaidőt, a munkakör leírását, hiszen sokszor a hangzatos ígéretek közt pont a lényeg veszik el: mit is kell csinálni. És persze sokkal vonzóbb egy hirdetés, ha a cég neve, elérhetősége is fel van tüntetve, sőt, akár még a HR-es személye is.
A bejelentett munka viszont nem szerepel a kritériumok között annyiszor, mint gondoltuk, talán azért is, mivel az emberek ezt ma már természetesnek veszik.
Na, ezt ne!
Ennél is érdekesebb, hogy mi az a szitokszó, amit ha olvasnak egy hirdetésben, az elriasztja a jelentkezőket:
-írja egy hozzászóló, és igaza is van, az ilyen bakikat leendő munkáltatóként érdemes elkerülni. De ugyanígy gyakran elrisztja az embereket a motivációs levél, kiváltképp abban az esetben, ha semmit nem tudnak a cégről vagy a betöltendő pozícióról. De a bérigény megjelöléssel elküldendő önéletrajz, a terhelhetőség, a stressztűrő képesség, valamint a monotóniatűrés sem a legkecsegtetőbb kifejezések egy álláshirdetésben. És természetesen a helyesírási hibák sem teszik vonzóbá a munkáltatót, ahogy a munkakörök csoportosítása sem: "olvastam mar könyvelő adminisztrátor óvónőről, hr fordítóról, és webdesigner kasírozóról is" - írja a kommentelő.
- összegzi munkaerőpiaci tapasztalatait egy hozzászóló.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.