A Praktiker országos hálózatában bevezeti a qvik mobilfizetést, a vásárlók így még több lehetőség közül választhatnak, ha bankkártya nélkül szeretnék rendezni a vásárlást.
Egy internetes felmérésből kiderült, mi az, ami legjobban hiányzik a magyar álláshirdetésekből, és melyek azok a szitokszavak, amelyeknek olvasása után eszünk ágában sincs jelentkezni az adott pozícióra.
Ma már nem kell futni az állások után, azok futnak utánunk: elég csak megnyitni a közösségi hírfolyamunkat, és lépten-nyomon álláshirdetések jönnek szembe. Röpködnek a versenyképes fizetés és a rugalmas munkaidő címszavak. De vajon ma mennyire figyelemfelkeltő még mindez? Vajon mik azok a kifejezések, amelyek láttán a egy álláskereső számára vonzó lehet egy ajánlat?
Ennek járt utána a Szárnyas Fejvadász nevű közösségi állás és munkaközvetítő oldalnak több mint 215 ezer követője van, az oldal még 2011-ben indult, amikor egyre többen veszítették el az állásukat. A KSH adatai szerint abban az évben a munkanélküliségi ráta a 15-64 évesek körében 11,1 százalék volt. A legfrissebb adatok szerint 2018. december-2019. februári időszakban ez a szám 3,6 százalék.
Ettől függetlenül az oldal népszerűsége töretlen, a mai napig aktív, és rengeteg álláshirdetés kerül fel ide rendszeresen. Nemrégiben két érdekes kérdést is feltettek, amiből élesen kirajzolódik, mit szeretnek olvasni a magyar munkakeresők az álláskiírásokban, és mit nem.
Mi az a hívószó egy hirdetésben, ami eldönti, hogy megpályázzátok?
Rengeteg komment érkezett a kérdésre, és töméntelen panaszáradat (erről később még lesz szó) közül nem könnyű kihámozni a konkrét válaszokat, de egyértelműen megállapítható, hogy az
A versenyképes fizetés kifejezés a legtöbb kommentelőnél kiveri a biztosítékot, amellett persze, hogy vannak, kik megvédik a cégeket, mondván a munkavállalónak be kell tudnia árazni magát a piacon, tudnia kell, mennyit ér. Érv még emellett, hogy sokan nem egységes bért kínálnak az alkalmazottaknak, hanem mindenkit egyéni kompetenciái szerint díjaznak.
Érdekes módon előkelő helyen szerepel még a munkavégzés konkrét helye, tehát sokan fájlalják, hogy az álláshirdetésekben nem szerepel, hol is kell dolgozni:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- írja egy hozzászóló. A munkáltatóknak érdemes lenne ezeken kívül még feltüntetni a pontos munkaidőt, a munkakör leírását, hiszen sokszor a hangzatos ígéretek közt pont a lényeg veszik el: mit is kell csinálni. És persze sokkal vonzóbb egy hirdetés, ha a cég neve, elérhetősége is fel van tüntetve, sőt, akár még a HR-es személye is.
A bejelentett munka viszont nem szerepel a kritériumok között annyiszor, mint gondoltuk, talán azért is, mivel az emberek ezt ma már természetesnek veszik.
Na, ezt ne!
Ennél is érdekesebb, hogy mi az a szitokszó, amit ha olvasnak egy hirdetésben, az elriasztja a jelentkezőket:
-írja egy hozzászóló, és igaza is van, az ilyen bakikat leendő munkáltatóként érdemes elkerülni. De ugyanígy gyakran elrisztja az embereket a motivációs levél, kiváltképp abban az esetben, ha semmit nem tudnak a cégről vagy a betöltendő pozícióról. De a bérigény megjelöléssel elküldendő önéletrajz, a terhelhetőség, a stressztűrő képesség, valamint a monotóniatűrés sem a legkecsegtetőbb kifejezések egy álláshirdetésben. És természetesen a helyesírási hibák sem teszik vonzóbá a munkáltatót, ahogy a munkakörök csoportosítása sem: "olvastam mar könyvelő adminisztrátor óvónőről, hr fordítóról, és webdesigner kasírozóról is" - írja a kommentelő.
- összegzi munkaerőpiaci tapasztalatait egy hozzászóló.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








