A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
A munkaerőhiány egyre nagyobb problémát jelent Magyarországon, amire a legtöbb vállalat válasza a béremelés volt az elmúlt hónapokban. A kereskedelemben is felütötte a fejét a probléma, ezért utánajártunk, hogy milyen eszközökhöz nyúlnak a hazai áruházláncok. Az sem midegy, hogy melyik megoldások a legnépszerűbbek a magyar dolgozók körében: tényleg mindenkinek a pénz a legfontosabb?
Magyarországon sok cég küzd munkaerő-problémákkal, tömegével hirdetik meg az új álláshelyeket: hiány van a villamosvezetőknél, a magyar szállodák 93 százalékának gondot okoz a munkaerőtoborzás, és már az autóipari szereplők is béremeléssel és más juttatásokkal próbálják magukhoz csalogatni a dolgozókat. A kereskedelemben is állandósult a létszámhiány, illetve a nagy fluktuáció miatt is szükség van olyan eszközökre, amelyek minél vonzóbb munkahellyé teszik az áruházláncokat. Megnéztük, hogy az elmúlt fél évben miket vetettek be ezek a vállalatok, hogy magukhoz csábítsák, illetve megtartsák a dolgozókat.Ki mit lépett az elmúlt egy évben?
A KIKA több mint 600 főt foglalkoztat Budapesten, Budaörsön, Debrecenben, Pécsen, Győrben és Szegeden, és még ebben az évben további üzletek nyitását tervezi. A vállalat az elmúlt fél évben több fontos lépést tett annak érdekében, hogy dolgozói hosszú távon is elkötelezettek maradjanak: 2016. augusztusától például szombati pótlékot fizet az alkalmazottaknak, ha azok vasárnap és az azt megelőző szombaton is dolgoznak. Pár hónappal később bejelentették a hűségjutalom elindítását, ami azt jelenti, hogy egy év aktív munkaviszony után 100 ezer forintot kapnak dolgozók.
- tudta meg a Pénzcentrum az áruházlánctól.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. jelenleg mintegy 13 ezer embernek ad munkát országszerte. Nemrég közleményben jelentette be, hogy idén is béremelést hajt végre részben saját forrás felhasználásával, részben a járulékcsökkentés segítségével finanszírozza: már 2016-ban is 4 milliárd forint bérfejlesztést hajtott végre és ez a szám 2017-ben eléri a 7 milliárd forintot. A vállalatnál több mint 5 éve dolgozó munkatársak további -éves szinten- 40 ezer forint értékű béren kívüli juttatást kapnak, mégpedig SZÉP-kártyán.
Ezeken felül megmarad a dolgozók 13. havi juttatása is, amely egyedülálló a hazai élelmiszer kiskereskedelmi szektorban. Az áruházlánc a tervek szerint idén is folytatja a beruházásokat új áruházak építésével -és ezzel együtt új munkahelyek teremtésével.
A Tesco Magyarország tavaly többször szerepelt a sajtóban munkaerő-problémáival. Pálinkás Zsolt működési ügyvezető igazgató nemrég azt nyilatkozta, hogy az előző évhez képest nincs jelentős változás a dolgozói létszámban, de folyamatosan vannak nyitott pozícióink, százas nagyságrendben országszerte.
A vállalat tavaly nyáron 3,5 milliárd forintot fordított bérfejlesztésre, ez átlagosan 11 százalékos béremelést jelentett 14 ezer, nem vezető beosztású munkatársnak, de folyamatosan vizsgálják azokat a lehetőségeket, amelyekkel még vonzóbb munkahellyé tehetik a vállalatot.
Az ALDI jelenleg több mint 2300 munkavállalót foglalkoztat, akiknek a kedvező bérezés mellett továbbképzéseket, modern munkakörnyezetet és kedvezményes sportolási lehetőségeket biztosít. Időről időre munkatársi kérdőív segítségével mérik fel, hogy melyek azok a területek, amelyekkel kollégák elégedettek, és melyek szorulnak fejlesztésre, majd igyekeznek a javaslatoknak eleget tenni. A fentieken kívül részmunkaidőben végezhető pozíciókkal, rugalmas munkavégzési lehetőséggel, külföldi munkavégzéssel teszik az áruházláncot még vonzóbb munkahellyé, illetve a munkatársak tanulását és fejlődését minden életszakaszban támogatják.
Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink hosszú távon tervezzenek velünk és motiváltak, elkötelezettek legyenek vállalatunk iránt - közölte az áruházlánc.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Lidl Magyarország 4 ezer munkavállalóval rendelkezik, és 2016-ban 5, majd további 15 százalékkal emelte minden dolgozójának fizetését. Április 1-től ingyenes egészségügyi szakellátásokat, szűrővizsgálatokat, élet-és balesetbiztosítást tartalmazó egészségprogramot vezetett be, a cafeteria rendszer pedig tartalmazza a munkába járás költségének teljes támogatását, étkezési jegyet, valamint Erzsébet-utalványt. 2016 márciustól az összes munkavállalójának kedvezményprogramot is kínál.
A legfrissebb hírek szerint 2017-ben 23-25 százalékkal növekszik az Obi összes - azaz 1700 - áruházi dolgozójának fizetése, ami azt is jelenti, hogy a bérfejlesztés a barkácslánc minden dolgozója esetében leköveti a garantált bérminimum növelésének kötelező mértékét. 2016 elején - miután hét évig be voltak fagyasztva a bérek - az Obi Hungary Retail Kft. 4 százalékos fizetésemelést írt alá a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ), azzal az ígérettel, hogy, ha az értékesítési számok javulnak, akkor további évközi emelés jöhet szóba.
Mit mondd erre a szakértő?
Látható, hogy a béremelést szinte mindenki kulcsfontosságúnak tartja a hatékonyabb munkaerő-toborzás érdekében.
Szokody Ágnes, a Randstad Magyarország marketing menedzsere szerint a tudatos munkáltatói márkaépítés fontos lépés a megfelelő minőségű és mennyiségű munkaerő bevonzása érdekében. Ennek kulcsa, hogy a vállalat megismerje a munkavállalói igényeket, illetve saját magáról is készítsen egy őszinte átvilágítást: mit mond magáról a cég, ezt betartja-e, és hogy az az ígéret mennyire vonzó a jelenlegi és jövőbeli munkavállalóknak.
- mondta a Pénzcentrumnak a szakértő.
A felmérés szerint a magyar dolgozók körében a legfontosabb szempont a bér és az egyéb juttatások - mindkét nemnél és minden életkorban. Szintén a legfontosabbak közé tartozik a biztos karrier, a munka és a magánélet közötti egyensúly, a kellemes munkakörnyezet és az előrelépési lehetőség.
A valódi belépési korlátot, ami átütő eredményeket is hozhat, Szokody Ágnes szerint főképp a megfelelő szakértelem és a projektre dedikált büdzsé jelenti.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








