A magyar cégek 2026 első negyedévére óvatosan javuló foglalkoztatási terveket jeleznek a Manpower Magyarország kedden közzétett előrejelzése szerint.
Miközben csúcsra járt a turizmus Magyarországon a nyáron, a szállodások, étteremvezetők, utazási irodák egy olyan veszélyről beszélnek, ami az egész magyar turizmus jövőjét veszélyeztetheti: nem találni elég dolgozót a főszezonra.
Az Utazó magazin cikke szerint a nyáron nagy hiány volt
- szakácsokból
- pincérekből
- sofőrökből
- szobalányokból.
A magazinnak mesélő szakemberek szerint az egész ott kezdődött, hogy nyugaton az összehasonlításban alacsony bérek és a munka alacsony presztizse miatt a helyiek már nem akarnak ilyen munkákat végezni, ezért nagyon nagy a kereslet a bevándorló munkaerőre. Magyarországon pedig a vendéglátásban a magyar átlagfizetés 60 százalékát lehet csak megkeresni, amivel ez a szektor fizet a legrosszabban a mezőgazdaság után. Ráadásul a válság idején sok embert kirúgtak a vendéglátásban, így akkor 15-20 százalékkal több feladat hárult kevesebb emberre, ami azóta sem változott.
Mi lenne a megoldás? Gál Pál Zoltán, a vendéglátóipari munkaadókat tömörítő VIMOSZ elnöke szerint jövedelmezőbbé kellene tenni a vendéglátást, hogy a cégek magasabb béreket adhassanak és így versenyezhessenek Nyugat-Európával. Ehhez szerinte például
- csökkenteni kellene az összehasonlításban magas, 27 százalékos áfát,
- növelni kellene a belső keresletet azzal, hogy liberalizálják a cafeteria szolgáltatásokat
- és változtatni kellene az egyszerűsített foglalkoztatás szabályain, hogy azt a pénzt, ami a cégek megspórolnak a nyári idénymunkásokkal, azt az állandó dolgozók béremelésére költhessék.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








