Fokozottan figyeli idén az adóhatóság a világhálóra felkerülő adatokat - derült ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mai sajtótájékoztatóján. Tapasztalatok szerint arcátlanul hirdetnek az interneten illegálisan forgalmazott termékeket, ennek feltárására egy kiválasztási rendszer is felállt, és több ellenőr specializálódott kifejezetten erre a területre. Kiemelten ellenőrzi az adóhatóság az élelmiszer-nagykereskedőket, különösen a cukrot, az édességet, az élőállatot és húskészítményeket értékesítőket.
Az adózói kör szélesítése a legfontosabb célkitűzése az idei évben az adóhatóságnak. Új kihívásokat és lehetőségeket rejt az adóellenőrök számára, hogy illegális forgalmazók gátlástalanul hirdetik az interneten a termékeiket. Ezek kiszűrésére külön kiválasztási rendszert dolgozott ki a NAV, és több ellenőrt is ráállított ennek kontrolljára - mondta el sajtótájékoztatón Varga Árpád, az adóhatóság elnök-helyettese.
Kiemelten ellenőrzi az adóhatóság az idei évben a nagykereskedőket. Célkeresztbe kerül egyebek között a cukor, az édesség, az élőállat- és a húskészítmény nagykereskedelem. Nem aludhatnak nyugodtan az elektronikus és egyéb háztartási cikk-, számítógép, szoftver-, elektronikus, híradástechnikai berendezés és alkatrészei nagykereskedők sem, ha eltitkolják a jövedelmeiket, mivel ugyancsak fokozott ellenőrzésre számíthatnak. Fokozottan ellenőrzi a NAV a dísznövény, vetőmag, műtrágya kiskereskedőket, a munkaerő-piaci szolgáltatókat, illetve a biztonsági, nyomozói tevékenységet is.
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a következő évek adóellenőrzéseit előkészítő adatgyűjtést folytat az adóhatóság a csomagküldő, illetve az internetes kereskedelem területén. Továbbra is figyelmet kíván fordítani az adóhatóság a jogi, számviteli, adószakértői tevékenységre, valamint a magánorvosok, fogorvosok, humán-egészségügyi szolgáltatókra is, ezeken a területeken szintén a következő években indítandó adóellenőrzéseket megalapozó adatgyűjtéseket kíván folytatni a NAV.
Nagy reményeket fűz az adóhatóság ahhoz, hogy tovább növeli az adóbeszedés hatékonyságát az új intézmények bevezetése. Ilyen például a belföldi áfaösszesítő jelentés, amelyben minden beérkezett számlát tételesen fel kell tüntetni, amelynek az áfatartalma meghaladja a 2 millió forintot. A pénztárgépek online összeköttetése is jelentős lépés lehet az adóbevételek növelésében.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jövedelmezőség szempontjából kiemelten ellenőrzi az adóhatóság a használt cikk bolti kiskereskedelmével, biztosítási ügynöki, brókeri tevékenységgel foglalkozó vállalkozásokat. Tovább folytatja a NAV az induló vállalkozások esetén a fantomcégek kiszűrését, és a jövőben is alkalmazza a fokozott adóhatósági felügyelet intézményét.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








