A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Indul a dinnyeháború: ennyiért mérik a szezon slágerét az Auchanban, Lidlben, Sparban, Tescóban
Kicsit később indult az idei szezon, így még várni kell a 99 forintos dinnyeárra. Ezt persze a termelők egyáltalán nem bánják. Mutatjuk, mennyiért kaphatod meg most a szezon slágerét.
A nyár gyümölcsslágere a görögdinnye, ami sokak szerint finomabb, mint a fagyi (persze, meleg időjárás közepette és lehűtve). De hát ez a nyár más, mint a többi. A legutóbbi statisztika szerint júniusban a gyümölcsárak 40%-kal voltak nagyobbak az egy évvel korábbinál, súlyos károkat okozott a kedvezőtlen időjárás, sok gyümölcsféleség elfagyott.
A láncok eheti akciós újságjait ITT találod!
Az Agrárkamara értékelése szerint a változékony időjárás miatt a magyar görögdinnye idén kicsit megkésve, július 15-20. között ért be, és szeptember 15-ig elérhető lesz az üzletekben, piacokon. Csökkent a belföldi görögdinnye termőterülete, a korábbi években jellemző 4.500-4.800 hektárról 4000 hektárra. A koronavírus-járvány hazai megjelenése ráadásul éppen a dinnyeültetés időszakára esett, ezért több termelő a bizonytalan jövőtől félve csökkentette a termőterületeit a tervezetthez képest.
Jókora a szórás az árakban
A görögdinnye ára a szezon indulását követően fokozatosan csúszik lefelé. Korábban gondot okozott az import és a hazai kínálat ütközése, a kritikus szint, lélektani határ a 100 forintos akciós ár volt, ami lehúzhatta a piacot. De hát ehhez az is hozzátartozott, hogy ha drágábban nem fogyott a dinnye, akár az időjárás, akár más miatt, akkor már az átadási árak is ereszkedtek lefelé. És nehéz lett volna ezekben az esetekben magasabban tartani a bolti árat.
Megnéztük, hogy július utolsó hetét milyen árakkal indították a nagyobb áruházláncok. Különbségek, mint mindig, most is akadnak, hiszen a pillanatnyi dinnyepiaci helyzet mellett üzletpolitika kérdése is, ki mikor mennyiért adja a dinnyét. És a beszállítók árajánlata a láncok felé is sokat számít, hiszen ha az exportjuk, ami egyébként sokat számít, akadozik, akkor a piacuk is csak döcög.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát