A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 145 kávéfőzőt próbált ki
Revolut ügyfelek, figyelem! Nagyon fontos bejelentés érkezett a virtuális banktól, erre kell készülni
A fintech cégek részvétele a magyarországi ATM-telepítési kampányban bizonytalan, és kedvezőtlen szabályozás esetén akár a piacról való kivonulásuk is elképzelhető - derül ki szakértői véleményekből - írja az Economx.
Az elmúlt hetekben nem ujjonghatott az örömtől a bankszektor, ugyanis a készpénzhez való alkotmányos jog erősítése gyanánt kétezer darab ATM-et kell telepíteniük az országban, emellett pedig a számlavezetési és egyéb, az ügyfelekre hárított költségekből is faragniuk kell, ami miatt több milliárd forintról kell lemondaniuk.
A bankautomaták kapcsán Kovács Levente, a Bankszövetség főtitkára azt mondta, a Magyar Nemzeti Bank bankjegyrendelete alapján a fintech cégeknek is részt kellene venniük a kampányban. Horváth Balázs, a RowanHill Digital vezetője azonban rámutatott, hogy a neobankok, mint a Revolut és a Wise, másik EU-s országban bejegyzett vállalatok, és EU-s licenc alapján szolgáltathatnak Magyarországon is, vagyis ez alapján nem egyértelműen kötelezhetők ilyen akcióra a magyar piacon.
A szakértő szerint a neobankok alapvetően digitális szolgáltatásokat építenek, így üzletpolitikailag sem érdekeltek ebben, azonban ha azt diktálják az érdekei, akkor megcsinálják, ahogy teszi ezt épp a Revolut más uniós országokban.
Horváth Balázs leszögezte, alapvetően mindkét fintech próbál jó viszonyban lenni az országok jegybankjaival, nehogy valamilyen fogyasztóvédelmi fellépés miatt kommunikációs, vagy aktív jogi retorziók érjék őket. Viszont ennek ellenére, ha úgy hozza a lépés, akkor a költség-haszonszámítás alapján fognak döntést hozni.
A RowanHill Digital alapítója elmondta, a neobankok nem a magyar piacra építik a termékeiket, a magyarok egyszerűen csak megkapják azt, ami máshol már működik. Így például a Revolut egy ideje fizeti már az itthoni tranzakciós illetéket, és ezt árazás szintjén beépíti a magyar lokalizációba is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"Ha olyan költségvállalást kényszerítenek a fintech szereplőkre, akár jogosan, ami a szolgáltatásuk árainak emeléséhez vezet, akkor a versenyelőny bukása miatt akár ki is vonulhatnak" - figyelmeztetett a szakértő.
Horváth Balázs szerint a fintech cégek jelenléte érezhetően pozitív hatást gyakorol a piacra, mivel a pénzintézetek jelenlegi fejlődését is nagyban a fintech-ek hajtják, jól látható például, hogy a verseny jótékonyan hat a digitalizációra, a mobilbanki appokra.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








