Elképesztő csalás áldozata lett egy egy szekszárdi nő, akitől 24 millió forintot loptak el.
A Magyar Cetelem Bank nevében ismételten adathalász telefonhívásokkal támadnak csalók- adta ki a figyelmeztetést a bank. Az adathalász kísérletek, csalások célja, hogy az elkövetők olyan adatokat csaljanak ki gyanútlan személyektől, amelyeket felhasználva hozzáférhetnek a csalás elszenvedőjének pénzéhez.
A Magyar Cetelem Bank nevében ismételten adathalász telefonhívásokkal támadnak csalók. Az adathalász kísérletek, csalások célja, hogy az elkövetők olyan adatokat csaljanak ki gyanútlan személyektől, amelyeket felhasználva hozzáférhetnek a csalás elszenvedőjének pénzéhez.
Mit tehetünk, hogy ne váljunk ilyen csalás áldozatává?
- Kezeljük óvatosan, fenntartással a kéretlen telefonhívásokat!
- Gyanús telefonhívás esetén semmiképpen ne adjunk meg személyes adatokat, és azonnal szakítsuk meg a beszélgetést!
- Ha a kijelzett telefonszám valóban a bank ügyfélszolgálati telefonszáma, az sem garancia arra, hogy tényleg onnan jön a megkeresés. Annak ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keressük meg a hívó szervezet telefonszámát (a szervezet weboldalán vagy egyszerű online kereséssel), és lépjünk vele kapcsolatba közvetlenül!
- Az ellenőrzéshez ne használjuk a hívó által megadott telefonszámot! Minden esetben kizárólag csak a Bankunk honlapján található telefonszámot használjuk.
- A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat rólunk vagy a vállalatról, amelynek dolgozunk, például a közösségimédia-profilok felhasználásával. Nem bízhat meg a hívóban csak azért, mert ő ismeri ezeket az adatokat.
- Ha hitelesnek gondoljuk a telefonhívást, akkor is kérjünk keresztazonosítást! Ennek során a feltett kérdésekre (például anyja születési neve) a válaszok egyik felét az intézmény ügyintézője adja meg, a válaszok másik felét pedig mi magunk.
- Soha ne adjuk meg a betéti vagy hitelkártyája PIN-kódját, CVV-kódját, online banki jelszavát vagy egyszer használható, második hitelesítési kódot. A bankok sosem kérik ezeket az információkat!
- Soha ne telepítsünk mások kérésére programot számítógépünkre vagy telefonunkra! A csalók sokszor vírusvédelmi megoldásnak beállítva, álcázva próbálják rávenni áldozatukat arra, hogy visszaéléshez használható programot telepítsenek. A Bank sosem kéri ilyen programok telepítését.
- Soha ne utaljunk pénzt telefonon érkező kérésre. Egy bank sosem kér ilyet.
- A csalási szándékú hívásokat azonnal jelentsük a Bankunk felé!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








