A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
Megy a csiki-csukizás a magyar bankokban: jöhet a pozitív BAR-lista és a hitelfolyósítás negyed óra alatt
Új digitális javaslatcsomagot mutatott be Becsei András, az OTP vezérigazgató-helyettese, a Magyar Bankszövetség alelnöke a Portfolio Banking Technology konferenciáján. A bankszektor szereplői többek között a kamatplafon bevezetéséért cserébe kérik ennek a csomagnak a támogatását a kormánytól - írja a Portfolio. A bankszövetség több körben foglalkozott már a magyar szabályozással, most azt is megnézték, külföldön, a régióban, Európában milyen digitalizációs szabályok vannak érvényben, külföldi jó példákat vizsgáltak meg, ez alapján milyen szabályokat lenne érdemes átvanni Nyugat-Európából és a régióból.
A legfontosabb digitalizációs javaslatokat ismertetve Becsei András elmondta: a legfontosabb,hogy szintenként kell haladni. Elsőként az alap banki szolgáltatások működjenek, az adatváltozásokat, a normál banki ügyintézést tegyük hatékonyabbá, digitálissá. A második szint a digitális fogyasztási hitelezés feltétleinek megteremtése, a harmadik pedig, hogy hogyan lehetne megvalósítani a jelzáloghitelezést 15 perce belül - írja a lap.
A a három szint közül az első, banki szolgáltatásokhoz való hozzáférés feltételeihez kapcsolódó javaslatok a következők:
- teljeskörű, díjmentes központi ügyfélazonosítás
- az ügyféladat-változások nyomon követésének egyszerűsítése
- az elektronikus szerződéskötés és az elektronikus aláírás a digitális állampolgárság alapkövei, az elektronikus aláírás (AVDH) továbbfejlesztése
- a papír alapú kommunikáció digitális útra terelése
A digitális fogyasztási hitelezés feltételei
A bankszövetség szerint fontos lenne a valós idejű, teljeskörű jövedelem adatbázishoz való hozzáférés biztosítása a bankokak, értelemszerűen az ügyfél hozzájárulásával. Ezt 4 éve bevezették, de ennek továbbfejlesztése szükséges. Fontos lenne továbbá a hitelbírálatot támogató adatkörök bővítése, emellett javasolják a kötelező pozitív KHR (valamikori BAR lista) bevezetését. A harmadik szint a digitális és fenntartható jelzáloghitelezés feltételeinek megteremtése lenne.
A bankszövetség új digitalizációs javaslatcsomagjáról szóló prezentáció a Magyar Bankszövetség oldalán érhető el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








