A múlt péntek este elért 11 hónapos csúcsa közelében maradt ma reggelig is a forint az euróval szemben, és mivel a nemzetközi befektetői hangulat enyhén bizakodó, ráadásul a makronaptár a hét első felében üres, ez könnyen tovább növekvő kockázati étvágyat, így még erősebb forintot is hozhat.
A múlt csütörtöki nagy csalódást pénteken gyorsan ledolgozta a piac, mert egyrészt az Európai Központi Bank felől végülis hathatós beavatkozást áraz a piac, másrészt egyre közelebb kerülünk a piacokon nagy kockázati faktornak számító spanyolok menőcsomagjának igényléséhez. Ez a jó hangulat a nyári viszonylag csendesebb kereskedésben a hét első felében kitarthat, ami akár további forinterősödést is kiválthat. Az euróval szembeni jegyzések pénteken rövid időre 277 alá buktak, ma reggel 278 közelében mozognak a jegyzések. A múlt pénteki forintpiaci fejlemények részletesen:

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








