Csábító ajánlatokkal kezdődött Fél év alatt 75 %-kal emelkedett a japán jen árfolyama a forinthoz képest, amit igazi csapásként élnek meg az ebben a devizában eladósodott hitelfelvevők. A vészharangokat már kora ősszel megkongatták, de az ügyfelek többségének ideje sem maradt cselekedni, amikor egy hónap alatt a másfélszeresére emelkedett az árfolyam. A tartozásokra már nem nyújt elegendő fedezetet az ingatlan, ezért levelet küldött az OTP a jenhiteleseknek!
Az OTP Bank komoly elemzéseket végzett és megvizsgálta más országok tapasztalatait a jenhitelek bevezetése előtt. Az euró és a svájci frank árfolyamok alakulásával összevetve 2007-ben elérkezettnek látták az időt a JPY-alapú hitelezés elindítására. Az európai devizáktól jóval érzékenyebb jen mozgása a korábbiakhoz képest kevésbé tűnt ingadozónak, ezért kockázati szempontból elfogadhatónak ítélték a termék bevezetését.
A K&H Bank csatlakozott, de a konkurens jenhitelezése tiszavirág életűnek bizonyult. Az indulást követően a bankfiókok azt tapasztalták, hogy az ügyfelek idegenkednek a terméktől. Mire megjött volna az igénylők bátorsága, az árfolyamok hirtelen elszabadulása miatt a bank tavaly szeptemberben azonnali hatállyal felfüggesztette a jenhitelezést.
A vizsgált időszakban 0-0,5 % között változó japán kamatszint még a kereskedelmi banki kamat-marzs mellett is olcsóbb hitelezést, alacsonyabb törlesztőrészleteket kínált az ügyfeleknek, akik egyre nagyobb számban éltek ezzel a csábító lehetőséggel. Aggodalomra adott okot, hogy a bank a felvett hitelösszeg 160 %-ára jegyzett be jelzálogjogot a fedezetként felajánlott ingatlanokra, de ezt mással indokolták.
Az OTP Világhitel konstrukció lehetőséget nyújtott az ügyfeleknek, hogy akár minden hónapban devizanemet váltsanak, de ez váltásonként a tőke 1 %-ába került. Ha egy ügyfél sportot űzne a devizanemek váltásából, akkor még rendszeres törlesztés mellett is rövid időn belül feltornázhatta volna a tartozását. Ez nem jellemző az átlag adósokra, a kedvezőtlen árfolyamváltozás miatt azonban még a 160 % is kevésnek bizonyult.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Pillanatok alatt szertefoszlottak az álmok
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








