A K&H bank tegnap óta már nem folyósít jenhitelt, a belga tulajdonos ugyanis üzletpolitikai megfontolásból így döntött. Azoknak, akiknek ebben a devizában van hitele, továbbra is jenben tartják nyílván, itt semmilyen változásra nem lehet számítani - írja a Napi Gazdaság.
A K&H a jenalapú ingatlanfedezetű hiteleket az OTP után másodikként, 2007 novemberében vezette be, kiegészítő termékként, a portfolió szélesítésére. A termék sikeres volt a bank szerint azoknál az ügyfeleknél, akiknél a kockázatvállalási képesség és hajlandóság egyaránt fennállt, de összességében az ügyfélkör nem volt túl széles. Idén év elején, mindössze 5 százalékot tettek ki az ilyen hitelre vonatkozó igénylések.
Vagyis összességében elmondható, hogy nem volt túl nagy a kereslet. Valószínűleg emiatt döntött úgy a belga tulajdonos KBC, hogy kivezetik a jenhitelt, nem pedig a magas kockázat miatt, ami miatt év elején a PSZÁF is nyugtalanságfának adott hangot.
Európában ugyanis a jenhitelek aránya minimális, sehol sem haladja meg a háztartási hiteleken belül az 1 százalékot, miközben Magyarországon a tavaly decemberben az új háztartási hitelek folyósításában 10 százalék volt ennek az aránya.
A nyárra viszont elcsendesültek a viták, a Raiffeisen Bank is bevette portfoliójába, bár hirdeti nem hirdetik, a célja az ügyfélmegtartás, a kínálatbővítés.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








