Még saját bankunk kondícióival sem vagyunk tisztában Piaci adatok szerint a hazai ügyfelek nehezen igazodnak el a banki ajánlatok sűrűjében, a többség a legegyszerűbbnek tekinthető termék, a folyószámla-szolgáltatások kondícióit is csak részben, vagy egyáltalán nem találja összehasonlíthatónak, ezzel összefüggésben nem is követik a bankok ajánlatait -derül ki egy hazai kutatás eredményeiből.
A Millward Brown piackutató cég által, a hazai ügyfelek bankváltással kapcsolatos véleményét és tapasztalatait vizsgáló felmérés szerint a magyar lakosság átlagosan 1,4 bankkal áll kapcsolatban, ami kevesebb mint fele a nyugat-európai átlagnak. A kutatás további eredményei alapján a bankhasználat egyébként sem túl szofisztikált a lakosság körében, ami az igénybevett szolgáltatásokat, az ezekről gyűjtött információk forrását, valamint az elektronikus termékek használatát illeti.
Az említett kutatás elsősorban a folyószámlaváltás területére koncentrált, ezen kívül a fogyasztási hitelek és lakáshitelek alkalmazását vizsgálta a 18 év feletti, az említett termékek valamelyikével rendelkező magyar lakosság körében.
Az eredmények alapján van még hova fejlődniük az ügyfeleknek, hiszen a legtöbben annak ellenére, hogy rendelkeznek banki termékekkel, egyáltalán nem követik a bankok ajánlatait, olyannyira, hogy még a saját folyószámla kamatukat sem ismerik. Ami a bankokkal szembeni általános véleményeket illeti, a bankfiókot egyfajta "hivatalnak" tekintik, ahol az ügyintézés túl bonyolult, és cserébe még nagyot is profitálnak az ügyfeleken. De hiába minden negatív vélemény és attitűd, a legtöbben mégsem váltanak bankot, inkább kitartanak első bankjuk mellett.
Ha bank, akkor OTP...
Úgy tűnik, hogy a rengeteg bankos televízió-reklám ellenére sem múlt még el az az idő, mikor ha bankról volt szó, mindenki az OTP-re asszociált. Ma is akad még olyan ügyfél, aki állítása szerint "OTP hitellel" rendelkezik, hiába törleszt mondjuk a Budapest Banknak. Márpedig ez nem csak az OTP továbbra is listavezető ismertségének, illetve használatának tudható be, hanem az ügyfelek téves ismereteinek és helytelen terminológiai használatának is.
A bankválasztási folyamat még mindig nem racionális, körültekintő információszerzésen alapuló folyamat, a legtöbben ugyanis maximum 1-2 banknál érdeklődnek a kondíciók felől, és ezek közül is egy-egy kiragadott elemmel foglalkoznak, de jellemző az ismerősök véleményén alapuló döntéshozás is. Ahhoz, hogy valaki leváltsa a már meglévő bankját, igen jelentős negatív tapasztalatnak kell bekövetkeznie, mivel az ezzel járó procedúrát általában mindenki hosszadalmasnak tartja, még ha nem is volt ilyen jellegű tapasztalata korábban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatás során a bankok ismertségét is felmérték a lakosság körében, hiszen ez elengedhetetlen a szolgáltatás-váltás megkezdéséhez. Ez alapján az első helyen legtöbben (55%) továbbra is az OTP-t említik maguktól, az első helyen másodikként legtöbbet említett pénzintézet a takarékszövetkezet. (Mivel a megkérdezettek 35 százaléka falun él, így nem meglepő ez az eredmény)
Személyes ügyintézés mindenekelőtt
A bankpiac igen erős koncentráltságára utal - az előző ábrával összhangban - az is, hogy a válaszolók közül minden hatodik az OTP ügyfele valamilyen szolgáltatás révén, és mindössze 9 százalék ügyfele több banknak is. Átlagosan egy ügyfél 1,4 banknak ügyfele, ami nyugat-európai viszonylatban alacsony értéknek számít. Ugyanakkor a felmérés alapján az is elmondható, hogy minél ismertebb egy bank, annál valószínűbb, hogy növelni tudja ügyfélbázisát, vagyis valóban érdemes a pénzintézeteknek marketingre költeni.Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Madárinfluenza emberről emberre: mégsem kellene félvállról venni?
- Ukrán miniszterelnök: ha Oroszország győz, akkor kitörhet a 3. világháború
- Szó szót követett, majd előkerült a konyhakés
- Befutott Azahriah legújabb, különleges albuma
- Egészen novemberig marad még az ellenőrzés az osztrák-magyar határon
- Megrázó gázai felvétel nyerte a World Press Photo fődíját – képek