A bankok az utóbbi időben folyamatosan csalódást okoztak az ügyfeleknek, az alacsony betéti kamatok, a szigorodó jelzálogfeltételek, a nehezebb lakásfinanszírozás és a visszavont hitelkártyák idejében mégis van egy banki termék, amivel elégedettek az ügyfeleket, ez pedig az interneten történő banki ügyintézés.
A Forbes megbízásából a ForeSee Results által az első negyedévében készített felmérésből kiderül, hogy az interneten keresztül történő banki ügyintézéssel egyre elégedettebbek az ügyfelek. Az on-line bankolás az ACS-index (amerikai vásárlói elégedettséget mérő index) százas skáláján idén 82 pontot ért el a 2003-as 73 ponttal szemben. A statisztikák azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettebbek az online rendszerekkel, mint a bankfiókokkal és a telefonos ügyintézéssel.
Az eredmények javulásának a szakértők szerint két fő oka van. Az egyik, hogy az emberek jobban szeretik a kényelmesebb, on-line megoldások alkalmazását, mint korábban. A másik pedig, hogy a bankok az utóbbi időben óriási erőfeszítéseket tettek az online rendszerek biztonságosabbá tételére, valamint egyre több tranzakció érhető el felhasználóbarát környezetben.
A bankok szerint a web-es technológiai fejlesztések nagyon drágák, mégis jelentős a megtérülés. A bankok is tudják és a felmérésből is kiderült, hogy az elégedett felhasználók harmada kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe vesz, több mint a fele pedig ajánlja ezt a terméket másoknak is. Ahhoz, hogy a bankok megtartsák az ügyfeleiket a jövőben is jelentős összegeket kell fordítaniuk az online felületek fejlesztésére.
Több hitelintézet még a válsághoz kapcsolódó várható veszteségekről vitázik, pedig szakértők szerint az időhúzás és az esetleges korábbi babérokon való ücsörgés is újabb lemaradást eredményezhet. A bankoknak a saját és a versenytársaik tevékenysége mellett folyamatosan figyelemmel kell kísérni más iparágak fejlődését is és át kell venni a legújabb és a legjobb technológiákat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ügyfelek a kiadvány szerint általában háromféle pénzügyi intézménnyel állnak kapcsolatban, ezek a bankok, a hitelkártya kibocsátók és a befektetési szolgáltatásokat kínáló cégek. A bankok érték el a legmagasabb pontszámot a három pénzügyi szolgáltató közül.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








