Online megoldások: elégedett ügyfelek

Pénzcentrum
2008. április 15. 14:00

A bankok az utóbbi időben folyamatosan csalódást okoztak az ügyfeleknek, az alacsony betéti kamatok, a szigorodó jelzálogfeltételek, a nehezebb lakásfinanszírozás és a visszavont hitelkártyák idejében mégis van egy banki termék, amivel elégedettek az ügyfeleket, ez pedig az interneten történő banki ügyintézés.

A Forbes megbízásából a ForeSee Results által az első negyedévében készített felmérésből kiderül, hogy az interneten keresztül történő banki ügyintézéssel egyre elégedettebbek az ügyfelek. Az on-line bankolás az ACS-index (amerikai vásárlói elégedettséget mérő index) százas skáláján idén 82 pontot ért el a 2003-as 73 ponttal szemben. A statisztikák azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettebbek az online rendszerekkel, mint a bankfiókokkal és a telefonos ügyintézéssel.

Az eredmények javulásának a szakértők szerint két fő oka van. Az egyik, hogy az emberek jobban szeretik a kényelmesebb, on-line megoldások alkalmazását, mint korábban. A másik pedig, hogy a bankok az utóbbi időben óriási erőfeszítéseket tettek az online rendszerek biztonságosabbá tételére, valamint egyre több tranzakció érhető el felhasználóbarát környezetben.

A bankok szerint a web-es technológiai fejlesztések nagyon drágák, mégis jelentős a megtérülés. A bankok is tudják és a felmérésből is kiderült, hogy az elégedett felhasználók harmada kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe vesz, több mint a fele pedig ajánlja ezt a terméket másoknak is. Ahhoz, hogy a bankok megtartsák az ügyfeleiket a jövőben is jelentős összegeket kell fordítaniuk az online felületek fejlesztésére.

Több hitelintézet még a válsághoz kapcsolódó várható veszteségekről vitázik, pedig szakértők szerint az időhúzás és az esetleges korábbi babérokon való ücsörgés is újabb lemaradást eredményezhet. A bankoknak a saját és a versenytársaik tevékenysége mellett folyamatosan figyelemmel kell kísérni más iparágak fejlődését is és át kell venni a legújabb és a legjobb technológiákat.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az ügyfelek a kiadvány szerint általában háromféle pénzügyi intézménnyel állnak kapcsolatban, ezek a bankok, a hitelkártya kibocsátók és a befektetési szolgáltatásokat kínáló cégek. A bankok érték el a legmagasabb pontszámot a három pénzügyi szolgáltató közül.

PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2025. december 27. 19:43
Akkurátusan vezetem, hogy mit csinálok a tőzsdén (van egy trading_log nevű óriási táblázatom, histor...
ChikansPlanet  |  2025. december 26. 08:00
Egy új technológia megoldást jelenthet a hosszabb távú energiatárolás kérdésére: az olvadt sóra épít...
Holdblog  |  2025. december 24. 15:51
Boldog, meghitt karácsonyt kívánunk mindenkinek! A HOLD-csapat. The post Boldog karácsonyt kívánunk...
Bankmonitor  |  2025. december 23. 11:24
Részletesebb statisztikai adatok jelentek meg az Otthon Start hitel első 100 napjáról. Ebből már ért...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 27. szombat
János
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?