Ma jelent meg az Eurostat és az Európai Bizottság egészségügyi és fogyasztóvédelmi főosztályának közös kiadványa az európai fogyasztókról, amely az uniós állampolgároknak nyújtott szolgáltatásokat vizsgálja. Ebből most kiemelünk három fontos témát, a telefonos szolgáltatásokat, a postai szolgáltatásokat, valamint a fogyasztók által alkalmazott fizetési módozatokat. Lássuk, mit mutatnak a számok!
Mobiltelefon
A mobilos előfizetések száma megnegyvenszereződött 1996 és 2005 között. Az előfizetők közé számítanak a kártyás ügyfelek is, s egy ügyfélnek több előfizetése is lehet. Így 2005-ben 100 lakosra már 96 előfizetés jutott. Ezzel ellentétben a vezetékes előfizetések száma csupán alig emelkedett, de több olyan ország is akad, ahol csökkent számuk.
Az átlagos telefonhasználat igen vegyes képet mutat az egyes tagállamokban. 2004-ben Cipruson például naponta átlagosan 6 percet telefonáltak, míg Lengyelországban 1,2 percet. Hazánk a középmezőnyhöz tartozik 2,4 perccel.
Postai szolgáltatások
Az állandó szolgáltatást nyújtó postahivatalok száma Európa-szerte igen változó, a legnagyobb sűrűséget Cipruson regisztrálták (700 fő/hivatal), míg a legkevesebb postával Spanyolország rendelkezik (13 000 fő/hivatal).
Bankkártya vagy készpénz?
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
2005-ben az uniós tagállamokban összesen a válaszadók 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy készpénzes fizetéssel egyenlíti ki számláját., a legalább 100 euró (~ 25 500 Ft) összegű vásárlások esetén. Nem sokkal mögötte marad el a hitelkártyát használók aránya, amely 36 százalékot tett ki. Ennél sokkal kevésbé népszerű a csekk, illetve a banki, vagy postai átutalás mint fizetési mód.
Készpénzzel leginkább a görögök (95%), a lengyelek (75%) és a ciprusiak (70%) szeretnek fizetni. A számlák hitelkártyával történő kielégítését hitelkártyával szeretik megvalósítani a svédek (62%), a hollandok (61%) és a luxemburgiak (59%). A legmagasabb csekkel történő fizetési arányt, 35 százalékot Franciaországban regisztrálták, s relatív magas arányban alkalmazták a banki, vagy postai átutalásokat Ausztriában (29%), illetve Hollandiában (23%).
Hazánkban is inkább a készpénzes fizetésre szavaznak a vásárlók (68%), a kártyás fizetések aránya azonban alacsony, 13 százalékos, ami alig magasabb a banki, illetve postai átutalásoknál (10%).

Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


