Ma jelent meg az Eurostat és az Európai Bizottság egészségügyi és fogyasztóvédelmi főosztályának közös kiadványa az európai fogyasztókról, amely az uniós állampolgároknak nyújtott szolgáltatásokat vizsgálja. Ebből most kiemelünk három fontos témát, a telefonos szolgáltatásokat, a postai szolgáltatásokat, valamint a fogyasztók által alkalmazott fizetési módozatokat. Lássuk, mit mutatnak a számok!
Mobiltelefon
A mobilos előfizetések száma megnegyvenszereződött 1996 és 2005 között. Az előfizetők közé számítanak a kártyás ügyfelek is, s egy ügyfélnek több előfizetése is lehet. Így 2005-ben 100 lakosra már 96 előfizetés jutott. Ezzel ellentétben a vezetékes előfizetések száma csupán alig emelkedett, de több olyan ország is akad, ahol csökkent számuk.

Az átlagos telefonhasználat igen vegyes képet mutat az egyes tagállamokban. 2004-ben Cipruson például naponta átlagosan 6 percet telefonáltak, míg Lengyelországban 1,2 percet. Hazánk a középmezőnyhöz tartozik 2,4 perccel.
Postai szolgáltatások
Az állandó szolgáltatást nyújtó postahivatalok száma Európa-szerte igen változó, a legnagyobb sűrűséget Cipruson regisztrálták (700 fő/hivatal), míg a legkevesebb postával Spanyolország rendelkezik (13 000 fő/hivatal).

Bankkártya vagy készpénz?
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2005-ben az uniós tagállamokban összesen a válaszadók 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy készpénzes fizetéssel egyenlíti ki számláját., a legalább 100 euró (~ 25 500 Ft) összegű vásárlások esetén. Nem sokkal mögötte marad el a hitelkártyát használók aránya, amely 36 százalékot tett ki. Ennél sokkal kevésbé népszerű a csekk, illetve a banki, vagy postai átutalás mint fizetési mód.

Készpénzzel leginkább a görögök (95%), a lengyelek (75%) és a ciprusiak (70%) szeretnek fizetni. A számlák hitelkártyával történő kielégítését hitelkártyával szeretik megvalósítani a svédek (62%), a hollandok (61%) és a luxemburgiak (59%). A legmagasabb csekkel történő fizetési arányt, 35 százalékot Franciaországban regisztrálták, s relatív magas arányban alkalmazták a banki, vagy postai átutalásokat Ausztriában (29%), illetve Hollandiában (23%).
Hazánkban is inkább a készpénzes fizetésre szavaznak a vásárlók (68%), a kártyás fizetések aránya azonban alacsony, 13 százalékos, ami alig magasabb a banki, illetve postai átutalásoknál (10%).

Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








