Már idén elkezdődhet az 5.5G technológia kereskedelmi forgalmazása.
Magyarország egyik legújabb, gyógyszervásárlási szokásokat feltáró kutatásának eredményeit mutatták be a Publicis Groupe Hungary eseményén. Az eddig még nem publikált előadások keretében a fogyasztói viselkedéseket vizsgálták olyan nemzetközi és hazai források alapján, mint például a GKID és a Global Web Index.
Előadásában a patikai promóciók hatásának vizsgálatát mutatta be Madar Norbert a GKID & TrendSight vezető tanácsadója és partnere. A kutatás a recept nélkül kiváltható gyógyhatású készítmények vásárlását vizsgálták promóciók szempontjából. 5182 fő megkérdezésével 2024 februárjában készült el a kutatás. A felmérésből kiderült, hogy az online vásárló internetezők 29%-a a Googleben is keres, ha valamilyen új tünetet észlel magán. A gyógyszereket családon belül nagyrészt a nők vásárolják mások részére is, de sokan vannak, akik csak maguknak vásárolnak.
A kutatásból az is kiderült, hogy az OTC készítményekről 63% tájékozódik az interneten előzetesen. A vásárlásban döntő szempont a korábbi tapasztalat (54%), a patikus ajánlása (49%) és az ár (39%). Továbbá 26% olvas utána a készítményről neten található véleményeknek. A promóciók alapján 16% tájékozódik.
Patikában, gyógyszertárban 93% százalék, drogériában 37% vásárol, online pedig csak 28% vásárol, vásárolt. 54% pedig akkor sem vásárolna online gyógyszert, ha erre lehetősége lenne a kutatás szerint. Magyarországon a gyógyszernek minősülő készítmények internetes forgalmazása gyakorlatilag megszűnt, miután lekorlátozták az OTC gyógyszerek kiszállíthatóságát - ezt csak gyógyszerész végezheti jelenleg.
A vásárlás helyszínének megválasztása során a többség (67%) a legközelebbi üzletet választja. Kisebb azon aránya, akik útközben mennek be esetlegesen valahová, de mindössze 10% vásárol tudatosan az akciók, promóciók alapján. A kutatásból az is kiderül, hogy a többség csak a szükségletei szerint vásárol, a "betárazás" nem jellemző a fogyasztóra.
A válaszadók 50%-ának vannak bevált készítményeik, amelyeket nem szívesen cserél le. Jóval kevesebben vannak, akik rendszeresen próbálnak ki új szereket. Ha mégis új szert próbálunk ki, akkor a gyógyszerész ajánlása a döntő (52%). Fontos még a rokonok, ismerősök véleménye, az alacsonyabb ár is. A kutatás szerint 68% mindig elolvassa a betegtájékoztatót, 19% elolvassa, de nem feltétlenül tartja be. 12% követi a patikus ajánlását, és mindössze 2 százalék az, aki egyáltalán nem olvassa el.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A gyógyszerárak és infláció összefüggése kapcsán a GWI kutatás főbb megállapításait Major Helga, a Publicis Groupe Hungary Média Üzletágának Stratégiai Igazgatója ismertette. A GWI kutatása alapján is az mondható el, hogy a gyógyszerválasztás szempontjából a patikus, háziorvos ajánlása, korábbi tapasztalatok a döntőek, és harmadik helyen áll az ár. Nemzetközi kitekintés alapján regionálisan látható, hogy a magyar vásárlók Európa szinten a legárérzékenyebbek (47%), máshol sokkal fontosabb a szakemberek ajánlása.
A Fogyasztói Barométer kutatásból az derült ki, hogy az infláció elszabadulásának hatására a legtöbben visszafogták költéseiket, ebben a gyógyszerek még kevéssé voltak érintettek (7%), inkább a vitaminok, étrendkiegészítők vásárlására fordított összegek szorultak vissza. Jövőbeli spórolási tervekből is az derült ki, hogy ez a trend nem fordult meg, továbbra is jellemző lesz a spórolás a gyógyszereken a magyar fogyasztókra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Nincs is annál jobb, mint erdei fülesbaglyokat figyelni
- Megjelent a teljes rendőrségi jegyzőkönyv Magyar Péter és Varga Judit veszekedéséről
- Sok a panasz az Aldi dupla kasszás megoldására
- Bődületes számú nevező a London Marathonon
- Megérte a vállalkozásoknak visszatérni a tisztességes verseny útjára
- Ennyi bejelentés érkezett tavaly káros internetes tartalomról