21 °C Budapest
pills

Ebben rettentő vaskalaposak a magyar vásárlók: ezt keresik a legtöbben a patikákban

2024. április 11. 10:20

Magyarország egyik legújabb, gyógyszervásárlási szokásokat feltáró kutatásának eredményeit mutatták be a Publicis Groupe Hungary eseményén. Az eddig még nem publikált előadások keretében a fogyasztói viselkedéseket vizsgálták olyan nemzetközi és hazai források alapján, mint például a GKID és a Global Web Index. 

Előadásában a patikai promóciók hatásának vizsgálatát mutatta be Madar Norbert a GKID & TrendSight vezető tanácsadója és partnere. A kutatás a recept nélkül kiváltható gyógyhatású készítmények vásárlását vizsgálták promóciók szempontjából. 5182 fő megkérdezésével 2024 februárjában készült el a kutatás. A felmérésből kiderült, hogy az online vásárló internetezők 29%-a a Googleben is keres, ha valamilyen új tünetet észlel magán. A gyógyszereket családon belül nagyrészt a nők vásárolják mások részére is, de sokan vannak, akik csak maguknak vásárolnak. 

A kutatásból az is kiderült, hogy az OTC készítményekről 63% tájékozódik az interneten előzetesen. A vásárlásban döntő szempont a korábbi tapasztalat (54%), a patikus ajánlása (49%) és az ár (39%). Továbbá 26% olvas utána a készítményről neten található véleményeknek. A promóciók alapján 16% tájékozódik.

Patikában, gyógyszertárban 93% százalék, drogériában 37% vásárol, online pedig csak 28% vásárol, vásárolt. 54% pedig akkor sem vásárolna online gyógyszert, ha erre lehetősége lenne a kutatás szerint. Magyarországon a gyógyszernek minősülő készítmények internetes forgalmazása gyakorlatilag megszűnt, miután lekorlátozták az OTC gyógyszerek kiszállíthatóságát - ezt csak gyógyszerész végezheti jelenleg. 

A vásárlás helyszínének megválasztása során a többség (67%) a legközelebbi üzletet választja. Kisebb azon aránya, akik útközben mennek be esetlegesen valahová, de mindössze 10% vásárol tudatosan az akciók, promóciók alapján. A kutatásból az is kiderül, hogy a többség csak a szükségletei szerint vásárol, a "betárazás" nem jellemző a fogyasztóra.

A válaszadók 50%-ának vannak bevált készítményeik, amelyeket nem szívesen cserél le. Jóval kevesebben vannak, akik rendszeresen próbálnak ki új szereket. Ha mégis új szert próbálunk ki, akkor a gyógyszerész ajánlása a döntő (52%). Fontos még a rokonok, ismerősök véleménye, az alacsonyabb ár is. A kutatás szerint 68% mindig elolvassa a betegtájékoztatót, 19% elolvassa, de nem feltétlenül tartja be. 12% követi a patikus ajánlását, és mindössze 2 százalék az, aki egyáltalán nem olvassa el. 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A gyógyszerárak és infláció összefüggése kapcsán a GWI kutatás főbb megállapításait Major Helga, a Publicis Groupe Hungary Média Üzletágának Stratégiai Igazgatója ismertette. A GWI kutatása alapján is az mondható el, hogy a gyógyszerválasztás szempontjából a patikus, háziorvos ajánlása, korábbi tapasztalatok a döntőek, és harmadik helyen áll az ár. Nemzetközi kitekintés alapján regionálisan látható, hogy a magyar vásárlók Európa szinten a legárérzékenyebbek (47%), máshol sokkal fontosabb a szakemberek ajánlása. 

A Fogyasztói Barométer kutatásból az derült ki, hogy az infláció elszabadulásának hatására a legtöbben visszafogták költéseiket, ebben a gyógyszerek még kevéssé voltak érintettek (7%), inkább a vitaminok, étrendkiegészítők vásárlására fordított összegek szorultak vissza. Jövőbeli spórolási tervekből is az derült ki, hogy ez a trend nem fordult meg, továbbra is jellemző lesz a spórolás a gyógyszereken a magyar fogyasztókra.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 26. szombat
Anna, Anikó
30. hét
EZT OLVASTAD MÁR?