Mi kell ahhoz, hogy valakiből igazán jó sommelier legyen, nőként lehet-e érvényesülni ezen a pályán, hol van a helye a magyar boroknak a nagyvilágban?
Minden negyedik magyar férfi nem hisz ebben: az egészségük a tét, szörnyű veszélyben lehetnek
A magyarok nagy része (78%) fontosnak tartja az egészségmegőrzést, ugyanakkor a megkérdezettek csaknem felének csak akkor jut eszébe, hogy az egészségért tenni is kell, amikor már beteg – mutatják egy friss felmérés adatai, amit az április 7-ei, egészségügyi világnap alkalmából tettek közzé. Emellett a nők 20, a férfiak 24%-a egyáltalán nem hisz az egészségmegőrzésben. Az ötvenes korosztály tudatosságban és tettekben is kiemelkedik az egészségmegőrzés terén.
75 évvel ezelőtt, 1948. április 7-én alakult meg az ENSZ szakosított intézményeként az Egészségügyi Világszervezet, a WHO. Erre emlékezünk az egészségügyi világnapon. Az elmúlt évtizedekben az egészség fogalma több ízben bővült, módosult, a kezdetekkor a WHO a következőképp írta le: „Az egészség a teljes testi, lelki és szociális jóllét állapota, és nem csupán a betegség hiánya”.
A magyarok 78%-a tartja fontosnak az egészségmegőrzést, de a felmérésben résztvevők csaknem fele (45%) hiába tudja, hogy fontos, csak akkor jut eszébe, hogy tenni is kellene érte, amikor már beteg. Minden 3. válaszadó mondta, hogy folyamatosan tesz is az egészségének a megőrzéséért. Tudatosság tekintetében kiemelkednek az ötvenesek és a harmincasok: az ötvenes korosztály 44%-a, a harmincasnak pedig a 37%-a mondta, hogy tisztában van azzal, hogy fontos az egészségének megőrzése és folyamatosan tesz is ezért. Ezzel az előbbinél át is billent a mérleg nyelve: egyedül az ötvenesek körében vezet azok aránya, akik tudják is, hogy fontos az egészségmegőrzés és tesznek is érte. A harmincas korosztály áll a legközelebb ahhoz, hogy ez róluk is elmondható legyen.
A Pilulka.hu reprezentatív felmérése szerint a magyarok 22%-a nem hisz az egészségmegőrzésben, amelyet az ENSZ a következő módon definiált: „az egészégmegőrzés olyan fogalom, amely az egészséget elősegítő életmód, és az ezt ösztönző társadalmi, gazdasági, környezeti és személyes tényezők támogatását öleli fel”. A férfiak 24%, a nők 20%-a válaszolta a kutatásban, hogy nem hisz ebben. Az iskolai végzettség fokával egyre nő a tudatosság. A 8 általánost végzettek 32, a szakmunkások 29, az érettségivel rendelkezők 19, a diplomások 12%-a mondta, hogy az egészségmegőrzés szerinte humbug vagy hogy azért nem hisz benne, mert szerinte a genetikát nem lehet kicselezni.
Vitaminokkal őrizzük az egészségünket
A kutatásban rákérdeztek arra is, hogy mikről gondoljuk azt, hogy hozzájárulhatnak az egészség fenntartásához, javításához. A listát a vitaminok, étrendkiegészítők vezetik, a válaszadók 72%-e jelölte meg ezeket. Grósz Béla, az online drogéria magyar piacért felelős ügyvezetője elmondta, hogy az eladási adataik is ezt támasztják alá, hiszen náluk a baba-mama termékek után a vitaminok és az étrendkiegészítők a legkelendőbbek.
Tudatos egészségmegőrzés nélkül aligha élhetünk egészséges életet. Szomorú, hogy vannak olyanok, akik nem hisznek ebben. Meglehetősen elkeserítő az is, hogy csak a magyarok 11%-a mondta azt, hogy sokat mozog, mert tudja, hogy ezen áll vagy bukik az egészsége
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– tette hozzá Grósz Béla.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György