A biztosítók tapasztalatai szerint a karácsonyi és téli időszak minden évben együtt jár a kockázatok látványos átrendeződésével.
Szerbia és Koszovó gazdasági intézkedéseket fontolgat, amelyekkel kezelni lehet majd az új típusú koronavírus-járvány gazdasági következményeit, emellett további szigorításokat vezetnének be a járvány megfékezése érdekében.
A szerb elnök a belgrádi Prva Televízió vasárnap késő esti műsorában ismét felvetette egy teljes kijárási tilalom lehetőségét. Mint mondta, ha néhány napon belül nem változik az emberek hozzáállása, nem lesznek fegyelmezettebbek, és nem tartják be az eddig meghozott intézkedéseket, akkor akár 24 órán át tartó kijárási tilalmat is bevezethetnek Szerbiában. Emlékeztetett arra, hogy jelenleg este 17 és hajnali 5 óra között tilos kimenni az utcára, a 65 év felettiek pedig egyáltalán nem hagyhatják el otthonaikat.
Rámutatott, hogy a legnagyobb fegyelem mellett is legalább 20 ezer megbetegedésre számítanak a hétmilliós Szerbiában. Legalább azt kellene elkerülni, hogy ezek az emberek egyszerre kerüljenek kórházba, mert akkor összeomlana az egészségügyi rendszer - magyarázta. Szerb elnök emellett gazdasági segélycsomagot ígért a mikro- és kisvállalkozóknak, közölte, mindenki háromhavi minimálbért kap az államtól, hogy ne menjen csődbe a cége. A tervezett gazdasági intézkedésekről a napokban közöl további részleteket Aleksandar Vucic.
A koszovói kormány is gazdasági segélycsomagot ígért, de egyelőre nincs rá keret a költségvetésben, Pristina nemzetközi hitelekből kívánja megszerezni azt a 170,6 millió eurót (mintegy 60 milliárd forint), amellyel a koronavírus-járvány következményeit kezelné. Koszovóban hétfőre 91-ről 94-re nőtt az igazolt fertőzöttek száma.
Folyamatosan, de egyelőre még lineárisan növekszik a fertőzések száma Észak-Macedóniában, de még nem indult meg az exponenciális növekedés. Vasárnapról hétfőre 241-ről 259-re nőtt a fertőzöttek, és hatra a Covid-19 betegségben elhunytak száma.
Bosznia-Hercegovina a következő három hetet tartja kulcsfontosságúnak a vírus elleni harcban. A nyugat-balkáni országban vasárnap még 261, a hétfőn reggel közölt adatok szerint már 323 igazolt fertőzött volt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Montenegróban egy nap alatt hattal nőtt a fertőzöttek száma, hétfő reggelig 91 vírusfertőzöttet regisztráltak az Adria-parti államban.
Fotó: MTI/Krizsán Csaba
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








