Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
A magyar Kormány célkitűzése, hogy biztosítsa a gazdaság stabilitását, elkerülje a recessziót, és megőrizze a gazdasági növekedést. Ehhez az állami és gazdasági működés minden területén, a pénzügyi szabályozás terén is fokozni kell a versenyképességet - áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium közleményében.
Ennek érdekében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium vezetésével megkezdődött egy olyan szabálymódosítási csomag kidolgozása, amely élénkíti a versenyt a lakásbiztosítások piacán. Az előkészítés részeként a minisztérium szakértői megbeszélést folytattak a Magyar Biztosítók Szövetségének és a Bankszövetség szakértőinek bevonásával, valamint több alkalommal egyeztettek a Magyar Nemzeti Bank képviselőivel.
A kidolgozás alatt álló szabályozás-tervezet elsősorban 4 irányt jelöl meg a fogyasztók védelme
és a verseny fokozása érdekében:
- A jelzáloghitelekkel egyidejűleg megkötött lakásbiztosítások esetében cél, hogy a
hitelintézetek ügyintézője tájékoztassa az ügyfelet a Magyar Nemzeti Bank honlapján
elérhető Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) kalkulátor vonatkozásában
úgy, hogy a fogyasztó – az MFO által biztosított – piaci képet kapjon az elérhető
lakásbiztosítások tekintetében és lehetősége nyíljon igénybe venni a számára
legkedvezőbb terméket a honlap által nyújtott lehetőségen keresztül. - A hitelintézetnél történő fogyasztói hitelszerződés megkötése tekintetében új elemként
jelenhetne meg, hogy a Teljes Hiteldíjmutató (THM) maximumának meghatározásakor
a biztosítás díja beszámításra kerülne. - A már megkötött lakásbiztosítások tekintetében cél egy olyan kommunikációs és
átkötési kampány bevezetése, amely lehetővé tenné, hogy az ügyfelek az éves
fordulónapon túl minden év adott hónapjában a biztosítók által kidolgozott új ajánlatok
mentén költségmentesen átszerződhessenek egy, a számukra kedvezőbb feltételeket
kínáló biztosítási konstrukcióra. - A verseny fokozásához célul tűzi ki a tervezet, hogy a lakásbiztosítások tekintetében jutalékplafon kerüljön bevezetésre, amely a fogyasztók részére biztosít egy kedvező árérték arányt képviselő biztosítási terméket.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium a szabálymódosítási csomagtól végső soron azt várja, hogy
az ügyfelek érdekei mentén jelentősen nőhet a piaci verseny, így olcsóbb és jobb termékek
válnak elérhetővé számukra.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








