Az Allianz a New Europe régióban: a piaci nehézségek dacára a negyedéves bevételek meghaladják a 1 milliárd eurót
Az Allianz folytatja a nyereséges növekedési stratégiáját a New Europe régióban. 2008. első negyedévében a bevételek ismét meghaladták az 1 milliárd eurót. Az 1,1 milliárd eurós bevétellel a térségben működő Allianz vállalatok fenntartották erős piaci pozíciójukat, összevetve a tavalyi első negyedévvel is. Összességében 2007-hez mérve 3%-os volt a növekedés. Ezt a visszafogott növekedést a nem-életbiztosítások terén tapasztalható árverseny és az életbiztosítási területen csökkenő mértékű díjbevételek ellenére is sikerült elérni. Az üzemi nyereség változatlanul 95 millió euró volt, hasonlóan a tavalyi első negyedévhez.
"Az intenzív piaci verseny dacára sikerült megtartani piaci vezető pozíciónkat a New Europe régióban. Az adatok igazolják az Allianz erőfeszítéseit a közép-kelet-európai régióban, melyek célja az ügyfélközpontúság és működési hatékonyság javítása. Stratégiánk célja, hogy több értéket kínálhassunk ügyfeleinknek és igényeiket a legkiválóbb megoldásokkal szolgáljuk ki" - mondta Werner Zedelius, az Allianz növekvő piacaiért felelős igazgatósági tagja.
Élet és betegségbiztosítási üzletág
Az élet és betegségbiztosítási díjbevételek meghaladták a 245 millió eurót. Összevetve a tavalyi első negyedévvel 147 millió eurós visszaesés figyelhető meg, melynek oka a változékony kereskedelmi feltételekre vezethető vissza, ami hatással volt a befektetési típusú életbiztosítási termékek értékesítésére. Ez különösen Lengyelországban éreztette hatását, ahol az instabil tőkepiaci helyzet miatt az Allianz és legfőbb banki partnere, a Bank Pekao megállapodott, hogy a unit-linked életbiztosítási termékek éves értékesítési kampányát későbbre halasztják. Ezen fejlemény ellenére az üzletágban összességében a növekedés mértéke megfelelt a várakozásoknak, a többi piacon elért teljesítménynek köszönhetően. Magyarországon és Szlovákiában az életbiztosítási portfoliók díjbevételei 48 illetve 27 százalékos növekedést mutattak. Mindkét országban a növekedés elsődleges okai az új üzleti tevékenység, illetve az új termékek voltak.
Nem-életbiztosítási üzletág
A ROSNO és a Progress-Garant teljes körű konszolidációjával Oroszországban, valamint az ATF-Polis összevonásával (új nevén: Allianz) Kazahsztánban a vagyon és balesetbiztosítási díjbevételek 27%-kal emelkedve elérték a 850 millió eurót, szemben a tavalyi 667 milliós szinttel, a csoport eredményéhez ezek az összeget járultak hozzá a legnagyobb súllyal.
A gépjármű biztosítások továbbra is jelentősen járulnak hozzá az üzletág növekedéséhez Lengyelországban. Ugyanakkor, tekintettel a néhány országban megfigyelhető kedvezőtlen árszintre - első sorban a kötelező felelősségbiztosítás terén - az Allianz tudatosan kerülte a veszteséges portfoliókban történő részvételt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nyugdíjalapok és vagyonkezelési üzletág
Az Új Európa országaiban jelenleg zajló nyugdíjreformok folytatódnak és az Allianz aktívan részt vesz a vagyonkezelési üzletágban a régióban. A kezelt nyugdíjalapok vagyonállománya csaknem 20%-kal nőtt 2008-ban, elérve a 4,4 milliárd eurót. A nemrég lezajlott romániai kampány eredményeként az Allianz Tiriac Private Pension csaknem 1,1 millió új ügyfelet szerzett, akik az Allianzra bízták, hogy öregkorukban gondoskodjon róluk. A 25%-ot meghaladó piaci részesedésével az Allianz egyike Románia vezető nyugdíjalapjainak.
"Eltökélt szándékunk, hogy a célokat egész évben elérjük. Minden fontos piacon jó pozíciónak örvendünk és élvezhetjük ügyfeleink bizalmát, illetve a szoros kapcsolattartás előnyeit" - mondta Klaus Junker, az Allianz Új Európa térségért felelős regionális vezérigazgatója.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Megnyílt a Nyugati pályaudvaron a felújított keresztaluljáró
- Letartóztatásban marad az antifaper olasz vádlottja, a 16 milliós óvadék is kevés volt
- MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása
- Megújult bemutatóhelyek, új állatok - kezdődik a fővárosi állatkert szezonja
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila