Az Allianz a New Europe régióban: a piaci nehézségek dacára a negyedéves bevételek meghaladják a 1 milliárd eurót
Az Allianz folytatja a nyereséges növekedési stratégiáját a New Europe régióban. 2008. első negyedévében a bevételek ismét meghaladták az 1 milliárd eurót. Az 1,1 milliárd eurós bevétellel a térségben működő Allianz vállalatok fenntartották erős piaci pozíciójukat, összevetve a tavalyi első negyedévvel is. Összességében 2007-hez mérve 3%-os volt a növekedés. Ezt a visszafogott növekedést a nem-életbiztosítások terén tapasztalható árverseny és az életbiztosítási területen csökkenő mértékű díjbevételek ellenére is sikerült elérni. Az üzemi nyereség változatlanul 95 millió euró volt, hasonlóan a tavalyi első negyedévhez.
"Az intenzív piaci verseny dacára sikerült megtartani piaci vezető pozíciónkat a New Europe régióban. Az adatok igazolják az Allianz erőfeszítéseit a közép-kelet-európai régióban, melyek célja az ügyfélközpontúság és működési hatékonyság javítása. Stratégiánk célja, hogy több értéket kínálhassunk ügyfeleinknek és igényeiket a legkiválóbb megoldásokkal szolgáljuk ki" - mondta Werner Zedelius, az Allianz növekvő piacaiért felelős igazgatósági tagja.
Élet és betegségbiztosítási üzletág
Az élet és betegségbiztosítási díjbevételek meghaladták a 245 millió eurót. Összevetve a tavalyi első negyedévvel 147 millió eurós visszaesés figyelhető meg, melynek oka a változékony kereskedelmi feltételekre vezethető vissza, ami hatással volt a befektetési típusú életbiztosítási termékek értékesítésére. Ez különösen Lengyelországban éreztette hatását, ahol az instabil tőkepiaci helyzet miatt az Allianz és legfőbb banki partnere, a Bank Pekao megállapodott, hogy a unit-linked életbiztosítási termékek éves értékesítési kampányát későbbre halasztják. Ezen fejlemény ellenére az üzletágban összességében a növekedés mértéke megfelelt a várakozásoknak, a többi piacon elért teljesítménynek köszönhetően. Magyarországon és Szlovákiában az életbiztosítási portfoliók díjbevételei 48 illetve 27 százalékos növekedést mutattak. Mindkét országban a növekedés elsődleges okai az új üzleti tevékenység, illetve az új termékek voltak.
Nem-életbiztosítási üzletág
A ROSNO és a Progress-Garant teljes körű konszolidációjával Oroszországban, valamint az ATF-Polis összevonásával (új nevén: Allianz) Kazahsztánban a vagyon és balesetbiztosítási díjbevételek 27%-kal emelkedve elérték a 850 millió eurót, szemben a tavalyi 667 milliós szinttel, a csoport eredményéhez ezek az összeget járultak hozzá a legnagyobb súllyal.
A gépjármű biztosítások továbbra is jelentősen járulnak hozzá az üzletág növekedéséhez Lengyelországban. Ugyanakkor, tekintettel a néhány országban megfigyelhető kedvezőtlen árszintre - első sorban a kötelező felelősségbiztosítás terén - az Allianz tudatosan kerülte a veszteséges portfoliókban történő részvételt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nyugdíjalapok és vagyonkezelési üzletág
Az Új Európa országaiban jelenleg zajló nyugdíjreformok folytatódnak és az Allianz aktívan részt vesz a vagyonkezelési üzletágban a régióban. A kezelt nyugdíjalapok vagyonállománya csaknem 20%-kal nőtt 2008-ban, elérve a 4,4 milliárd eurót. A nemrég lezajlott romániai kampány eredményeként az Allianz Tiriac Private Pension csaknem 1,1 millió új ügyfelet szerzett, akik az Allianzra bízták, hogy öregkorukban gondoskodjon róluk. A 25%-ot meghaladó piaci részesedésével az Allianz egyike Románia vezető nyugdíjalapjainak.
"Eltökélt szándékunk, hogy a célokat egész évben elérjük. Minden fontos piacon jó pozíciónak örvendünk és élvezhetjük ügyfeleink bizalmát, illetve a szoros kapcsolattartás előnyeit" - mondta Klaus Junker, az Allianz Új Európa térségért felelős regionális vezérigazgatója.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


