A Dow Jones Newswires információi szerint négy nemzetközi biztosítási csoport is - az amerikai American International Group (AIG) a svájci Zurich Financial Services AG, a holland Aegon NV, valamint a francia Groupama SA - versenyben van az OTP Garanciáért.
Tegnap 110 forinttal 8 400 forintra emelkedett az OTP részvényeinek ára, miután olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint a biztosítási üzletág értékesítése már a finisben van. Egy, az ügylettel kapcsolatban álló informátor szerint a bank legkésőbb a negyedév végére nyertest akar hirdetni. A négy említett társaság nem kívánta kommentálni a Dow Jones értesüléseit.
A Garancia Zrt. 100 százalékos OTP tulajdonban van, s az ING közel 500 millió eurora (127 milliárd forintra) értékeli. A piacon a leánycég negyedik 9,8 százalékos piaci részesedéssel, 10,8 százalékos részesedést ért el az élet, s 8,6 százalékot a nem-élet üzletágban az ING adatai szerint. A Garanciának Bulgáriában, Romániában és Szlovákiában vannak leánycégeik, melyek a konszolidált díjbevétel 4 százalékát adják.
Az Aegon vezérigazgatója, Alex Wynaedts éppen tavaly novemberben jelentette be, hogy 1,5 - 2 milliárd eurot (380 - 510 milliárd forintot) képes akvizíciókra fordítani. A holland társaság már jelen van élet-, nyugdíj-, és egyéb általános biztosítási területen hazánkban, de emellett aktív tevékenységet folytat Közép- és Kelet-Európában is, Csehországban, Lengyelországban, s Szlovákiában is.
Az Aegon szóvivője nem kommentálta az értesülést, azonban megerősítette a társaság azon stratégiáját, amely szerint a cél az élet- és nyugdíj üzletágban elért növekedés erősítése mind organikus módon, mind pedig felvásárlások révén. Az Aegon főleg a vagyonbiztosítási üzletágban erős, míg a Garancia inkább az élet üzletágban, így a holland társaság számára előnyösebb megvásárolni a társaságot, mint a saját üzletágat kiépíteni.
A párizsi Groupamának több mint 5 milliárd euroja (1,3 ezer milliárd forintja) van felvásárlásokra, itthon leánycégével, a Groupama Biztosítóval van jelen, főként a nem-élet üzletágban. A társaság terjeszkedik kelet felé, amennyiben meg kívánják erősíteni tevékenységüket Kelet-Európában, azt vagy az akvizícióval képesek elérni, vagy pedig az értékesítés- és termékfejlesztés révén. A hazai piac sajátossága , hogy jellemző az alulbiztosítottság a fejlett termékek mellett, ezért segíthetne az akvizíció abban, hogy bővítsék az értékesítési hálózatot és piacot szerezzenek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Zurich Financial tavaly több kisebb és közepes társaságot kebelezett be már tavaly Európában és másutt. Nemrégiben alapítottak Bécsben egy új üzleti egységet a gyorsan gyarapodó Közép- és Kelet-Európai egységek kezelésére, számukra új piacszerzés miatt lehet érdekes a Garancia megvásárlása.
Az AIG tavaly lépett a hazai piacra egy akvizíció révén, így számukra azért lehet fontos a Garancia megszerzése, mivel nem rendelkeznek sem piaccal, sem pedig üzletkötői hálózattal. Ezen az akvizíción kívül még azzal változtathatnak, ha ők építenek fel egy új állományt, vagy "szövetségre lépnek" egy nagyobb brókercéggel.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








