2007-ben felpezsdült a hazai biztosítási piac, megalakult az MKB két biztosítótársasága. A Generali is megalapította külön cégként a Genertelt, ami direktbiztosítóként színesíti a hazai biztosítási palettát. Piacra lépett az AIM biztosító is. És megalakulóban van Horváth Béla vezetésével, magánbefektetők pénzéből egy új életbiztosító. De lássuk mi történt a hazai szereplőkkel, illetve azok anyavállalataival a nemzetközi porondon!
A hazai cégek leányvállalatainak sem telt el tétlenül a 2007-es év. Míg tavaly a bankbiztosítások éve volt addig idén az "Irány Kelet" mondat jellemezte leginkább a nemzetközi szektort. Egyre több nagy európai és amerikai biztosító fordul a közel-keleti országok, valamint Kína és India felé. Természetesen a közép-kelet-európai régióban is történnek felvásárlások és fejlesztések, ami leginkább kisebb piaci szereplők beolvasztását és új értékesítési csatornák kialakítását jelenti.
A fenti irányvonalat jól példázza, hogy a francia Groupama Csoport 2006. február 2-án megvásárolta a törökországi Basak Sigorta nevű vagyonbiztosítót, valamint a Basak Emeklilik elnevezésű életbiztosítót.
A Basak Sigorta hatodik török vagyonbiztosítóként, a vagyonbiztosítási piac 7%-át, illetve a mezőgazdasági piac 40%-át tudhatja magáénak. Díjbevétele (222 millió euró 2004-ben) gyors növekedést mutat. A társaság 310 alkalmazottat foglalkoztat és az értékesítés egy - Törökországban a legjelentősebb - 1459 üzletkötőből álló hálózaton, illetve 1345 bankfiókon keresztül történik.
A Basak Emeklilik szintén hatodik török életbiztosítóként, a piac 6,4%-át birtokolja, 2004-es 46 millió eurós díjbevételével. A cég 91 főt foglalkoztat, az értékesítés 71%-ban banki hálózatokon, valamint egy 170 üzletkötőből álló hálózaton keresztül történik.
A két török biztosító megvásárlásának összege 268 millió dollár, azaz 222 millió euró volt.
2007 októberében, a Groupama Csoport megvásárolta a román BT Asigurai biztosítótársaságot a Banca Transylvaniától. A BT Asigurai 2006-ban 60 millió eurós díjbevételt ért el, a piaci részesedése 4%. Ezzel az eredménnyel a társaság a nem-életbiztosítási ágazatban kilencedik, az életbiztosításiban pedig a tizenkettedik biztosító Romániában.
2007 első félévében a BT Asigurai közel 40 millió eurós bevételt könyvelhetett el, ami 40%-kal több, mint amennyit a tavalyi év azonos időszakában realizáltak. 2004 és 2006 között a cég 162%-os növekedést ért el, miközben ebben a periódusban a teljes piac növekedése csak 54%-os volt. A BT Asigurai Románia második legnagyobb disztribúciós hálózatával rendelkezik, országszerte több mint 270 képviselete és fiókja van, és a hálózat dinamikusan növekszik tovább.
A romániai akvizíció a francia anyacég stratégiai fejlesztési tervével összhangban történt: a biztosító további felvásárlási lehetőségeket keres Közép-, Kelet- és Dél-Európában. A romániai tranzakció részeként a Groupama egy exkluzív bankbiztosítási megállapodást is kötött nem-életbiztosítási termékekre Románia ötödik legnagyobb bankjával, a Banca Transylvaniával.
Az OTP Bank háza táján is forr a levegő ebben az évben. Az OTP Garancia tervezett eladása megbolygatta a hazai piacot. Sokan már a hír felröppenésekor az AXA-t kiáltották ki, mint lehetséges vevőt. Később ezt a biztosító cáfolta és csak annyit árult el, hogy 4-en vannak még versenyben a Garanciáért és ezek közül egyik sem az AXA. A Garancia eladása mögött a Bank további terjeszkedési szándéka áll.
Az Union Biztosító anyavállalata, a Vienna Insurance Group is erőteljes nemzetközi terjeszkedést folytat elsősorban Közép-Kelet-Európában. A 2007. év folyamán a következő akvizíciós tevékenységekre került sor:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Wiener Städtische Versicherung AG Vienna Insurance Group ("Vienna Insurance Group") belépett a török biztosítási piacra. A tranzakcióval a Vienna Insurance Group az első osztrák biztosítási konszern, mely Törökországban tevékenykedik.
Az 1958-ban alapított török biztosítótársaság a Ray Sigorta A.S. tőzsdén jegyzett cég, a nem-élet területen - súlyozottan a gépjármű biztosítások területén - tevékenykedik, és a 2006-os üzleti évben az előzetes számok alapján 180 millió dollár díjbevételt ért el. A társaság 5 területi igazgatóságával és kb. 530 képviselőből álló hálózatával az egész országra kiterjedő, jól kiépített értékesítési struktúrával rendelkezik.
Sikeresen befejeződött a Vienna Insurance Group belépése az albán piacra 2007. szeptember 19-én. A TBIH Financial Services Group N.V. (TBIH), amelyben a Wiener Städtische Versicherung AG Vienna Insurance Group többségi tulajdonnal rendelkezik, valamennyi hatósági engedély birtokában megszerezte a Sigma Sh.a. többségi tulajdonát. A Sigmát 1998-ban Tiranában alapították és vagyonbiztosítási területen folytat biztosítási tevékenységet. A vállalatnak leányvállalata van Macedóniában és fióktelepet üzemeltet Koszovóban, jelenleg összesen 160 munkatársat alkalmaz. 2006-ban a Sigma összesen kerek 15 millió euró díjbevételt ért el, evvel a társaság a harmadik helyen (18% piaci részesedéssel) áll Albániában.
Ukrajnában is piacépítésbe kezd a Vienna Insurance Group az Ukrainska Strakhova Grupa megvásárlásával.
A TBIH Financial Services Group N.V. (TBIH), melyben a Wiener Städtische Versicherung AG Vienna Insurance Group többségi tulajdonos, 2007. november 14-én szerződést kötött az Ukrainska Strakhova Grupa (Ukrainian Insurance Group -UIG) alaptőkéje 62%-ának megvásárlásáról. A UIG kijevi székhelyével 2002 óta aktív az ukrán biztosítási piacon. A kijevi székhelyű UIG az év első háromnegyedévében kerek 23 millió euró díjbevételt ért el. A társaság 460 munkatársa közül hozzávetőlegesen 360 fő az értékesítésben dolgozik. Étékesítési hálózata 50 fiókkal és további 20 régiós értékesítő központtal az egész országban jelen van.
Gépjármű biztosításban az UIG az ukrán biztosítási piac top 10 szereplőjéhez tartozik. A Vienna Insurance Group már 2004 óta van jelen az ukrán biztosítási piacon. Több márkára építő stratégiáját ezidáig három társasággal - Kniazha, Globus, vagyonbiztosítókkal és a Jupiter életbiztosítóval - képviselte. A VIG három társasága az első félévben majd 10 millió euró díjbevételt tudhatott magáénak. Kgfb tekintetében a társaságok ezen idő alatt 9%-on felüli részesedésükkel a második helyet szereztek meg az ukrán piacon.
Az Aegon is terjeszkedik Kelet-Közép-Európában 2007-ben. Lengyelországban megvásárolta 2007 áprilisában az Ergo Hestia magánnyugdíjpénztárat. A tranzakció értéke nem nyilvános. Továbbá bejelentették a lengyel BRE Bank Skarbiec magánnyugdíjpénztár felvásárlását is. Ezen akvizíció esetében még nem született meg a lengyel felügyeleti engedély, várhatóan jövő év elején hagyják jóvá. A pénztárnak 370 000 tagja van és megközelítőleg 100 millió eurót fizetett érte az Aegon.
Az Aegon ez év januárjában létrehozott egy közös vállalatot a Banca Transilvaniával, Románia 4. legnagyobb lakossági bankjával, és 2007 szeptemberében elindult kötelező nyugdíjpénztári piacon.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál
- Drámai változás a magyarországi utakon
- Ennek nem fognak örülni a trópusi üdülőhelyek szerelmesei
- Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait
- Vigyázat, felülről támadnak itthon a városi ragadozók
- Durván kibillent a Balaton, elöntötte a víz Badacsonyt