A Pénzcentrum 2025-ös autótesztjei a belépőszintű kisautóktól az elektromos és hibrid SUV-okig átfogó képet adtak arról, mit tudnak valójában az új modellek a mindennapokban.
Idén januárban a DataHouse adatai szerint 10 606 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző év januárjához képest 7,2 százalékos növekedést jelent. Eközben új autóból mindössze 8 088-at regisztráltak, ami 8,8 százalékkal marad el a tavaly januári hasonló értéktől. Ezzel tovább nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében.
A piaci adatok azt mutatják, hogy egyelőre tovább mélyül a chiphiány miatt kialakult kínálati válság. Az új autók körében tapasztalható havi 8 100 alatti eladásszám jelentősen alulmúlja a tavalyi év mélypontjának számító decemberi 8742-et értéket is. A piacról hiányzó mennyiség egy részét a vásárlók kényszerűen a használtautó-piacról igyekeznek beszerezni, ami élénkíti a használtautó-importot
–magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója
A behozott használt autók közötti márkasorrend januárban is a korábbi évek mintáját követte: a legnépszerűbb márka a Volkswagen volt 11 százalékos részesedéssel, a második helyet az Opel szerezte meg 10 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9 százalékkal. A sorban következő Toyota az előbbiektől jóval elmaradva, az elmúlt hónapban közel 6 százalékos részarányt ért el. Érdekesség, hogy az új autók körében viszont ez utóbbi márka volt a legnépszerűbb januárban, lekörözve a hazai piacot általában magasan uraló Suzukit is.
A használtautó piactér várakozása szerint az újautó-piac mostanra közel került a félvezetőhiány miatt visszaeső forgalom mélypontjához, bár az ellátási helyzet normalizálódásáig legalább az év közepéig várni kell, így a következő hónapokban még stagnáló eladási értékekre számíthatunk. Ha azonban a gyártási kapacitások a második félévre végre visszatérnek a korábbi szintekre, éves szinten a tavalyi 122 ezerhez hasonló mennyiségű, akár azt néhány százalékkal meghaladó eladási volumennel számolhatunk. A használtautó-import aktivitása egész évben magas szinten stabilizálódhat. Ennek eredményeképpen a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








