Több autó is lerobbant, miután vízszennyezett benzint tankoltak az M7-es autópálya egyik Shell-kútjánál.
Októberben 12 040 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly októberi szinthez képest 6,2 százalékos növekedést jelent. A JóAutók.hu várakozása szerint éves szinten a használtautó-behozatal volumene a tavalyi érték felett alakul majd.
„Az autópiacot sújtó chiphiány hatására októberben már közel negyedével kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban – mutatott rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az alkatrészhiány miatt visszaeső termelés jelentősen kitolta a megrendelés és átvétel közti várakozási időt, miközben a gyártási költségek növekedése számottevő áremelkedéssel is járt. Ebben a helyzetben a vásárlók egyre nagyobb része fordul a használt autók felé.”
Iparági elemzők szerint a félvezető-ellátás bizonytalansága legalább a jövő év közepéig kitart, ami tartósan magas szinten tartja a keresletet a használtautó-piacon. A fokozott érdeklődés az árakban is megmutatkozik: az átlagár-emelkedés egyes használtautó-kategóriákban év eleje óta a 20 százalékot is meghaladja.
Az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől, október végére azonban a piac már teljesen behozta a lemaradását. A megnövekedett kereslet miatt az év hátralévő hónapjaiban is magas szinten marad az import volumene, így mára szinte bizonyossá vált, hogy 2021-ben a tavalyi 130 430-nál több használt autó áramlik majd az országba.
Az idén eddig behozott 110 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb járművek (kisautók, illetve alsó-középkategóriás autók) felé tolódott el. A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén tavalyhoz hasonlóan a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel, hozzájuk zárkózott fel az ötödik helyre a tavaly még nyolcadik Hyundai.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A használtautó-import mennyisége az év eddigi tíz hónapjában összesen 110 013 volt, ami gyakorlatilag megegyezik az előző év hasonló időszakában regisztrált 110 262-es értékkel. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 103 683 volt, ami az év első felében tapasztalt felfutás miatt még mindig 1,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 102 054-es szintet.
A harmadik negyedévben ugyanakkor az újautó-eladások száma már 13,6 százalékkal alakult a tavalyi hasonló időszakban regisztrált szint alatt, októberben pedig csupán 9 131 új személyautót értékesítettek, ami 23,6 százalékkal kevesebb a tavaly októberi 11 950-es volumennél.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








