4 °C Budapest
Nagy látószögű nézet fiatal nő, aki hitelkártyával fizet, miközben online vásárol laptopon. A technológia megkönnyíti a vásárlást. Mockup kép nő csinál online vásárlás.

Piszkos trükkök százai várhatóak pénteken: jön a Black Friday, így vesznek rá, hogy többet költs

2024. november 27. 12:14

A Temu és a Shein online marketingkiadásai megnehezítik más kiskereskedők és márkák helyzetét a Black Friday-vásárlók elérésében. A két platform jelentős összegeket költ a versenytársak által használt kulcsszavakra, ami a marketing- és iparági szakértők szerint drágábbá teszi a vásárlók elérését más cégek számára - írta a Reuters.

Az online keresés kulcsfontosságú a vásárlók számára az ünnepi szezon kezdetén, különösen a fekete pénteki leárazások idején. A kiskereskedők a kulcsszavakra licitálva versenyeznek azért, hogy termékeik előkelő helyen jelenjenek meg a keresési eredményekben. A nagyobb kereslet magasabb kattintásonkénti költséget eredményez a hirdetőknek.

A Semrush online marketingplatform adatai szerint az Egyesült Államokban a Temu olyan kulcsszavakra licitált, mint a "Walmart Black Friday deals" vagy a "Kohls Black Friday". A Shein pedig olyan kifejezésekre, mint a "Walmart ruhák" vagy a "Zara farmer". Egyes esetekben a kattintásonkénti költség jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban.

Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég e-kereskedelmi szakértője így jellemezte a helyzetet:

Brutális a helyzet odakint, nagyon kemény. A definíció szerint, ha növeljük a kattintásonkénti költséget, csökken a marketingbefektetés megtérülése. Bizonyos esetekben ez azt jelentheti, hogy veszteségessé válik, és ez nagy hatással lehet azokra a kiskereskedőkre, akik a fizetett keresőhirdetésekre támaszkodnak üzletük fellendítésében

- fogalmazott a szakértő.

A Semrush márkamarketingért felelős alelnöke, Olga Andrienko szerint a Shein és a Temu stratégiája különösen agresszív. "Alapvető változást látunk a keresőmarketing dinamikájában, és a fast fashion márkák leginkább már túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket" - mondta.

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Temu szóvivője elmondta, hogy a platform elkötelezett a tisztességes verseny és a felelős hirdetési gyakorlat mellett. Hozzátette, hogy "negatív kulcsszólistát" vezetnek a márkanevek hirdetési célzásának megakadályozása érdekében.

Az emelkedő költségek miatt egyes vállalkozások más marketingcsatornák felé fordulnak. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal londoni irodájának kiskereskedelmi és fogyasztói üzletágának vezetője szerint sok márka átgondolja stratégiáját:

Láttam, hogy sok márka tényleg elkezdett gondolkodni, valójában ez a tevékenység talán olyan vásárlót hoz nekünk, akit nem akarunk - egy olyan vásárlót, aki csak az ár alapján kereskedik, nem pedig egy magas árrésű vásárló, aki visszatér -, és szeretnék befektetni abba, hogy egy célzottabb vásárlót hozzunk a márkához.

Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be, és a vásárlókat "vonzóbb és érzelmesebb módon" próbálja elérni mozihirdetések és influencerek segítségével is. Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 25. szombat
Pál
4. hét
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. január 25. 19:18
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33