Az új termékek bevezetése kulcsfontosságú a gyorséttermek számára, mivel segítenek fenntartani a fogyasztói érdeklődést, reagálni a piaci trendek változásaira.

Piszkos trükkök százai várhatóak pénteken: jön a Black Friday, így vesznek rá, hogy többet költs
A Temu és a Shein online marketingkiadásai megnehezítik más kiskereskedők és márkák helyzetét a Black Friday-vásárlók elérésében. A két platform jelentős összegeket költ a versenytársak által használt kulcsszavakra, ami a marketing- és iparági szakértők szerint drágábbá teszi a vásárlók elérését más cégek számára - írta a Reuters.
Az online keresés kulcsfontosságú a vásárlók számára az ünnepi szezon kezdetén, különösen a fekete pénteki leárazások idején. A kiskereskedők a kulcsszavakra licitálva versenyeznek azért, hogy termékeik előkelő helyen jelenjenek meg a keresési eredményekben. A nagyobb kereslet magasabb kattintásonkénti költséget eredményez a hirdetőknek.
A Semrush online marketingplatform adatai szerint az Egyesült Államokban a Temu olyan kulcsszavakra licitált, mint a "Walmart Black Friday deals" vagy a "Kohls Black Friday". A Shein pedig olyan kifejezésekre, mint a "Walmart ruhák" vagy a "Zara farmer". Egyes esetekben a kattintásonkénti költség jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban.
Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég e-kereskedelmi szakértője így jellemezte a helyzetet:
Brutális a helyzet odakint, nagyon kemény. A definíció szerint, ha növeljük a kattintásonkénti költséget, csökken a marketingbefektetés megtérülése. Bizonyos esetekben ez azt jelentheti, hogy veszteségessé válik, és ez nagy hatással lehet azokra a kiskereskedőkre, akik a fizetett keresőhirdetésekre támaszkodnak üzletük fellendítésében
- fogalmazott a szakértő.
A Semrush márkamarketingért felelős alelnöke, Olga Andrienko szerint a Shein és a Temu stratégiája különösen agresszív. "Alapvető változást látunk a keresőmarketing dinamikájában, és a fast fashion márkák leginkább már túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket" - mondta.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Temu szóvivője elmondta, hogy a platform elkötelezett a tisztességes verseny és a felelős hirdetési gyakorlat mellett. Hozzátette, hogy "negatív kulcsszólistát" vezetnek a márkanevek hirdetési célzásának megakadályozása érdekében.
Az emelkedő költségek miatt egyes vállalkozások más marketingcsatornák felé fordulnak. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal londoni irodájának kiskereskedelmi és fogyasztói üzletágának vezetője szerint sok márka átgondolja stratégiáját:
Láttam, hogy sok márka tényleg elkezdett gondolkodni, valójában ez a tevékenység talán olyan vásárlót hoz nekünk, akit nem akarunk - egy olyan vásárlót, aki csak az ár alapján kereskedik, nem pedig egy magas árrésű vásárló, aki visszatér -, és szeretnék befektetni abba, hogy egy célzottabb vásárlót hozzunk a márkához.
Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be, és a vásárlókat "vonzóbb és érzelmesebb módon" próbálja elérni mozihirdetések és influencerek segítségével is. Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


