A karácsonyfák környezeti hatása összetettebb kérdés, mint egyszerűen a valódi vagy műfenyő közötti választás.
Piszkos trükkök százai várhatóak pénteken: jön a Black Friday, így vesznek rá, hogy többet költs
A Temu és a Shein online marketingkiadásai megnehezítik más kiskereskedők és márkák helyzetét a Black Friday-vásárlók elérésében. A két platform jelentős összegeket költ a versenytársak által használt kulcsszavakra, ami a marketing- és iparági szakértők szerint drágábbá teszi a vásárlók elérését más cégek számára - írta a Reuters.
Az online keresés kulcsfontosságú a vásárlók számára az ünnepi szezon kezdetén, különösen a fekete pénteki leárazások idején. A kiskereskedők a kulcsszavakra licitálva versenyeznek azért, hogy termékeik előkelő helyen jelenjenek meg a keresési eredményekben. A nagyobb kereslet magasabb kattintásonkénti költséget eredményez a hirdetőknek.
A Semrush online marketingplatform adatai szerint az Egyesült Államokban a Temu olyan kulcsszavakra licitált, mint a "Walmart Black Friday deals" vagy a "Kohls Black Friday". A Shein pedig olyan kifejezésekre, mint a "Walmart ruhák" vagy a "Zara farmer". Egyes esetekben a kattintásonkénti költség jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban.
Erik Lautier, az AlixPartners tanácsadó cég e-kereskedelmi szakértője így jellemezte a helyzetet:
Brutális a helyzet odakint, nagyon kemény. A definíció szerint, ha növeljük a kattintásonkénti költséget, csökken a marketingbefektetés megtérülése. Bizonyos esetekben ez azt jelentheti, hogy veszteségessé válik, és ez nagy hatással lehet azokra a kiskereskedőkre, akik a fizetett keresőhirdetésekre támaszkodnak üzletük fellendítésében
- fogalmazott a szakértő.
A Semrush márkamarketingért felelős alelnöke, Olga Andrienko szerint a Shein és a Temu stratégiája különösen agresszív. "Alapvető változást látunk a keresőmarketing dinamikájában, és a fast fashion márkák leginkább már túllicitálják a hagyományos kiskereskedőket" - mondta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Temu szóvivője elmondta, hogy a platform elkötelezett a tisztességes verseny és a felelős hirdetési gyakorlat mellett. Hozzátette, hogy "negatív kulcsszólistát" vezetnek a márkanevek hirdetési célzásának megakadályozása érdekében.
Az emelkedő költségek miatt egyes vállalkozások más marketingcsatornák felé fordulnak. Erin Brookes, az Alvarez & Marsal londoni irodájának kiskereskedelmi és fogyasztói üzletágának vezetője szerint sok márka átgondolja stratégiáját:
Láttam, hogy sok márka tényleg elkezdett gondolkodni, valójában ez a tevékenység talán olyan vásárlót hoz nekünk, akit nem akarunk - egy olyan vásárlót, aki csak az ár alapján kereskedik, nem pedig egy magas árrésű vásárló, aki visszatér -, és szeretnék befektetni abba, hogy egy célzottabb vásárlót hozzunk a márkához.
Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be, és a vásárlókat "vonzóbb és érzelmesebb módon" próbálja elérni mozihirdetések és influencerek segítségével is. Az Asos brit online gyorsáru-kiskereskedő például új hűségprogramot jelentett be.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








