2 °C Budapest
A young man is holding a piece of hamburger in his hands. A guy or a man eats fast food. A hungry skinny guy is eating an appetizing burger. The concept of unhealthy food, diet, overeating, gluttony, dependence on food. Fast food restaurant, snack bar.

Sokkoló bejelentést tett a Burger King és a KFC: egyre nagyobb bajban Magyarország kedvenc gyorséttermei

2024. november 5. 15:08

A Burger King tulajdonosa, a Restaurant Brands és a KFC-t birtokló Yum Brands kedvezőtlen negyedéves eredményeket jelentettek, amit a csökkenő kereslet és a szűkösebben költekező fogyasztók magyaráznak. A dráguló gyorsételek miatt egyre több ember választja az otthoni főzést, így a vállalatok kedvező árú akciókkal próbálnak vásárlókat visszacsalogatni.

Burger King anyavállalata, a Restaurant Brands és a KFC-t birtokló Yum Brands kedden tette közzé negyedéves eredményeit, melyek alulmúlták a piaci várakozásokat - írja a Reuters. A vállalatokat az Egyesült Államokban és külföldön is gyenge kereslet sújtotta, mivel a fogyasztók visszafogják a költekezéseket. Az éttermi árak emelkedése miatt egyre többen választják az otthoni főzést a gyorséttermek helyett, ami visszaesést okozott a vendégszámban.

Ennek ellensúlyozására az étteremláncok agresszív promóciókat vezettek be. A Burger King és a KFC is 5 dollár (kb. 1800 Ft) értékű menüket kínált, hogy visszacsábítsa az alacsonyabb jövedelmű vásárlókat. Még így is, a Burger King eladásai 0,7%-kal csökkentek a szeptember 30-án zárult negyedévben, míg tavaly 6,6%-os növekedést értek el. A KFC az USA-ban 5%-os visszaesést mutatott ugyanebben az időszakban, ami az idei harmadik negyedéves csökkenést jelenti.

A vállalatok a McDonald'shoz hasonlóan gyengülést jeleztek a nemzetközi piacokon is, például a Közel-Keleten. A Yum Brands, amelynek portfóliójában a Pizza Hut és a Taco Bell is megtalálható, világszerte 2%-os visszaesést könyvelt el azonos üzletek eladásait tekintve. A Restaurant Brands, nemzetközi szegmensében csak 1,8%-os növekedést ért el, szemben a tavalyi 7,7%-kal.

A kanadai székhelyű Restaurant Brands részvényenként 93 centes (kb. 336 Ft) korrigált eredményt ért el, elmaradva az elemzők által várt 95 centtől (kb. 343 Ft). Kivételes tételek nélkül a Yum részvényenként 1,37 dollár (kb. 494 Ft) nyereséget jelentett, ami szintén nem érte el a várt 1,41-et (kb. 509 Ft). A Restaurant Brands részvényei 2%-os mínusszal nyitottak kedden, míg a Yum részvényei nem mutattak változást.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
1 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Mária
1 hónapja
Érthető, hogy az embereknem keresik fel a gyorséttermeket. Hiszen az infláció miatti drágulások miatt spórolni kényszerünek. Mária Ferencziné Seres
0
0
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 14. szombat
Szilárda
50. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33