A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
Idejekorán robbantja a karácsonyi akcióbombát az Aldi: el sem hiszed, mit raktak ki a polcokra
Gyakorlatilag augusztus végén elkezdte kipakolni karácsonyi édességeit az Aldi. Előkerült a Panettone, valamint a puszedli, fahéjas kekszek, de még a püspökkenyér is. És bármennyire is őrültségnek tűnhet első pillantásra, bőven vannak racionális gazdasági magyarázatok is arra, miért érheti ez meg a vállalatnak.
Úgy tűnik, hogy még igazán az iskolakezdési szezon sem járt le, de az Aldi már nem is az őszi, de sokkal inkább a karácsonyi ünnepekre gyúr. Egy szemfüles redditező ugyanis arról készített képet augusztus 26-én (!), hogy a német diszkontlánc jócskán kipakolta karácsonyi finomságait. A kép tanúsága szerint előkerültek máris olyan klasszikusok, mint a Panettone, puszedli, hogy a püspökkenyérről ne is beszéljünk. Utóbbi ráadásul jócskán le is lett árazva, ám így is 2500 forintba kerül.
Arról nincs információnk, hogy az Aldi miért pakolta már most ki a karácsonyi sütiket, de az biztosnak tűnik, hogy rekordközeli hamariságot tapasztalhatunk a vállalat részéről. Tavaly egyébként október közepén írtuk meg, hogy az Aldi nem vár különösebben sokáig, akkor robbantották ugyanis az első nagy karácsonyi akcióbombájukat. Most azonban gyakorlatilag 1,5 hónappal korábban vannak.

De bármennyire is őrültségnek tűnhet ez a korai időpont, bőven van több lehetséges logikus magyarázat is a cselekvés mögött. A korai karácsonyi kínálat bevezetése mögött állhat olyan érdek is, hogy a kereskedő felmérje a keresletet, és szükség esetén finomítson a kínálaton vagy az árképzésen a tényleges szezon előtt. De az ünnepi szezon termékeinek korai piacra dobásával a kiskereskedők hosszabb ideig árusíthatják ezeket a termékeket, növelve az esélyt a magasabb eladásokra és árbevételre.
Ugyanakkor a karácsonyi termékek korai polcra dobása ösztönözheti az impulzusvásárlást, ami növeli a szezonon kívüli árbevételt, hiszen a karácsonyi hangulat korai felidézése érzelmi vásárlási döntéseket idézhet elő, előrehozva bizonyos szezonális költéseket. De ugyanígy lehet ez egyfajta verseny is a szereplők között, hiszen aki elsőként dob piacra ilyen jellegű termékeket, az magára irányíthatja a figyelmet. Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy elsőre bár furának tűnhet a döntés, bőven lehetnek marketingstratégiai és gazdasági okai is egy ilyen lépésnek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








