Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Bár egyes élelmiszerek ára az elmúlt egy hónapban is jelentősen drágult, de volt olyan is ami kevesebbe került mint októberben. Ezzel pedig jóval kisebb lett a drágulás mértéke novemberre, mint korábban – számolt be a G7.
A G7 immáron évek óta minden hónap végén elkészíti a fogyasztói kosarát az Aldi, Lidl, Penny és a Tesco termékeit monitorozva. Hónapról hónapra ugyanannak a 42 terméknek az árát hasonlítja össze a magazin, illetve megnézik a boltok átlagát is.
A lap felmérése szerint ugyanazt a 42 terméket 2021 októberében 16908 forintért lehetett megvenni, míg idén már 26103 forintért. Ugyanez a csomag tavaly novemberben 17595 forintba került, míg az elmúlt egy hónapban 26129 forintba. Azaz mindössze 26 forinttal emelkedett egy hónap alatt a termékcsomag ára átlagosan.
Azaz ezalapján a nem hivatalos, szubjektív mérés alapján október és november között mindössze 0,1 százalékos volt az infláció, azaz gyakorlatilag nem volt áremelkedés, míg tavaly ugyanebben az időszakban 4,1 százalékos volt az áremelkedés. Így lehet azt mondani, hogy 54-ről 49 százalékra való éves szintű mérséklődésnek az az eredménye, hogy a tavalyi bázis nőtt meg jobban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








