Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Megfizethetetlen lesz a karácsonyi menü? Méregdrága lesz idén a halászlé és a rántott ponty is
A halgazdaságokra is súlyos hatással volt az idei év: nem csak a gazdasági nehézségek, de az aszály is sújtotta a szektort. Ennek pedig a halárakon is meglátszik a hatása, ugyanis egy év alatt majdnem 30 százalékkal drágultak a haltermékek, számolt be a HelloVidék.
A halárak növekedésében nem csak a gazdasági válság és az aszály játszott közre az elmúlt egy évben, hanem az is, hogy a takarmányárak is az egekbe növekedtek, ráadásul egyre nagyobb a munkaerőhiány is. Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet elnöke az InfoRádióban mondta el, hogy akár idén karácsonykor 35-40 százalékkal is drágább lehet a ponty, mint tavaly: akár 1800-2000 forintra is felmehet a kilónkénti ára.
A pontyszelet az egyik legnépszerűbb karácsonyi haltermék, aminek az ára a Fővámtéri csarnokban a januári 2700 Ft/kg árról mostanra már 3400 forintra ugrott. Ugyanebben az időszakban Debrecenben már 3700 forintot, míg Szolnokon 2200 forintot és Pécsett 2900 forintot kértek érte. De nem csak a ponty, hanem az afrikai harcsafilé árai is az egekbe szöktek: az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) árstatisztikái alapján a Fővámtéri csarnokban szeptember végén 4000 forintot kértek el kilójáért, míg Kecskeméten 4200 forintba került.
A busatörzs és a busaszelet ára jelenleg a legkedvezőbb, a Fővámtéri csarnokban 1700-1800 forintot kértek érte, míg Debrecenben 2400 forint volt az ára. A legolcsóbb Kecskeméten volt, ahol 1700 forintba került szeptemberben kilója.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








