Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Árhorror a magyar boltokban: napi szinten drágulnak a termékek, lassan luxus lesz a sajátmárkás is
Egyre több magyar háztartás életszínvonalát veti vissza a drasztikus infláció, így csökken a fogyasztás és egyre nagyobb a kereslet az alacsonyabb minőségű termékek iránt. Az árstopok áruhiányt generálnak, hiába korlátozzák a vásárolható mennyiségeket a boltok. Egyes termékekből a láncok már főként az alacsony minőségűt tartják, mert nem akarnak veszteséget. A Portfolionak kiskereskedelmi források arról beszéltek, hogy még soha nem volt olyan gyors az átárazás, vagyis az áremelés, mint az adó bejelentése után.
"Naponta többszáz terméket áraztak át a különadó kivetése után. Ilyet még nem láttam" - mondta a Portfolio-nak egy, a kiskereskedelmi szektorra rálátó forrása annak a drasztikus áremelkedésnek a hátteréről. Egy bolti dolgozó pedig azt mondta a lapnak, hogy "ma már a sajátmárkás kerül annyiba, mint tavaly a prémium". Mindeközben számos lánc igyekszik is kivenni a kínálatából a prémium minőségű árstopos termékeket, hiszen ezeken egyre nagyobb a veszteségük. Az ilyen árut olcsó importtal helyettesítik, amire viszont nagy a kereslet. A nem árstopos termékeknél is az látszik, hogy az olcsóbbat keresik a vevők.
A kiskereskedelemnek gyakorlatilag nincs más választása, hogy mindent áthárítson a fogyasztókra - írja a lap. "Vagy áthárítanak minden költséget és adóemelést, vagy bezárják a boltot" - nyilatkozta az egyik forrás.
A jelen gazdasági helyzetben viszont a vásárlók is igyekeznek visszafogni a költéseiket: a következő hónapokban még magasabb lesz az infláció, miközben a megemelkedő rezsire fognak spórolni az emberek, így a forrás szerint még nagyobb visszaesésre számítanak a volumenben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








