Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Árhorror a magyar boltokban: napi szinten drágulnak a termékek, lassan luxus lesz a sajátmárkás is
Egyre több magyar háztartás életszínvonalát veti vissza a drasztikus infláció, így csökken a fogyasztás és egyre nagyobb a kereslet az alacsonyabb minőségű termékek iránt. Az árstopok áruhiányt generálnak, hiába korlátozzák a vásárolható mennyiségeket a boltok. Egyes termékekből a láncok már főként az alacsony minőségűt tartják, mert nem akarnak veszteséget. A Portfolionak kiskereskedelmi források arról beszéltek, hogy még soha nem volt olyan gyors az átárazás, vagyis az áremelés, mint az adó bejelentése után.
"Naponta többszáz terméket áraztak át a különadó kivetése után. Ilyet még nem láttam" - mondta a Portfolio-nak egy, a kiskereskedelmi szektorra rálátó forrása annak a drasztikus áremelkedésnek a hátteréről. Egy bolti dolgozó pedig azt mondta a lapnak, hogy "ma már a sajátmárkás kerül annyiba, mint tavaly a prémium". Mindeközben számos lánc igyekszik is kivenni a kínálatából a prémium minőségű árstopos termékeket, hiszen ezeken egyre nagyobb a veszteségük. Az ilyen árut olcsó importtal helyettesítik, amire viszont nagy a kereslet. A nem árstopos termékeknél is az látszik, hogy az olcsóbbat keresik a vevők.
A kiskereskedelemnek gyakorlatilag nincs más választása, hogy mindent áthárítson a fogyasztókra - írja a lap. "Vagy áthárítanak minden költséget és adóemelést, vagy bezárják a boltot" - nyilatkozta az egyik forrás.
A jelen gazdasági helyzetben viszont a vásárlók is igyekeznek visszafogni a költéseiket: a következő hónapokban még magasabb lesz az infláció, miközben a megemelkedő rezsire fognak spórolni az emberek, így a forrás szerint még nagyobb visszaesésre számítanak a volumenben.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








