Az adatbázis célja, hogy a fogyasztók tájékozódhassanak azokról a termékekről, amelyek kiszerelése csökkent.

Irdatlan pénzköltés megy hazai és a külföldi webáruházakban egyaránt. Első félévben 1.278 milliárd forintot a fotel kényelméből költöttünk el, 16%-kal többet, mint korábban. És ennek a pénznek 40%-át külhonos webáruházban vertük el. A legnagyobb szelet persze a weben is a boltos cucc.
Az MNB közzétette a 2021-es pénzforgalmi beszámolóját, amiből szépen kiolvasható sok más mellett a webes költekezés mikéntje is. Elöljáróban azonban a szokásos rendcsinálással nyit a blokkk.com közleménye.
10-12% a webköltekezés aránya
Egy esztendőben, így 2020-ban 22-23 ezer milliárd forintot költöttünk el úgy mindenfélére a boltokban és a különféle szolgáltatóhelyeken (hivatalosan a háztartások fogyasztási kiadásai címén). A webáruházak reklámban nagyon jók, ha csak rájuk figyelnénk, akkor akár úgy is tűnhetne, mintha minden fillérünket a weben költenénk el.
De hát ez nagyon nincs így, még a webáruházak fergeteges tempója mellett sem, hiszen az összes webköltekezés 2020-ban 2.324 milliárd forint volt, ami a családi kasszáknak éppen 10%-a. És a boltos világban is az éves mérleg 12%-os részesedést mutat, tehát pénzünk döntő részét a hagyományos szolgáltatóhelyekre elbandukolva költjük el. Ennek ellenére azért szépen húz a magyar webpiac.
Veszettül vertük a billentyűzetet
2021 első félévében 60 millió alkalommal vásároltunk a weben (ennyi a webes vásárlások száma), 2020 egészében pedig 105 millió alkalommal. Úgy tűnik ráadásul, a boltos kalandozással nem hagyunk fel, hiszen külföldi webáruházakból 2021 első félévében 46 millió, 2020 egészében pedig 83 millió alkalommal vásároltunk. Nem olyan vészes a különbség és ehhez már nem kell a drága benzin sem.
2021 első félévében is tovább nyomultak a weben a vásárlók, aminek a járványos hónapokban a legszembetűnőbb jele a biciklis, motoros futárok látványos növekedése volt az utcákon, tereken tekerve.
A fizetésikártya-elfogadó hálózatban az MNB 28 ezer internetes elfogadóhelyet tart nyilván. Ebben nem csak a hagyományos boltos árucikkeket, hanem a különféle szolgáltatásokat a weben kínálók is benne vannak, például vendéglők, szálláshelyek - írja közleményében a blokkk.com. (A weben jellemzően bankkártyával fizetünk, főleg járványosban, de egyébként is szeretik előre elkérni a pénzt. Így persze könnyebb.)
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem számít sokat, hogy egy webáruház merre is van
Főleg, ha ki is szállítják a megrendelt portékát, persze az átvevő pontosdinak, vagy a csomagpontoknak is megvan a maga előnye, hiszen nem kell lesni, mikor jön a futár. A webáruházas költekezés persze sokféle szolgáltatásra kiterjed, a pizzától kezdve a repülőjegyig, a zoknit nem elfelejtve.
A legnagyobb szelet a weben a hagyományos bolt áruköre, élelmiszer, iparcikk, aminek súlya 70%-ról - nem véletlenül - 80%-ra nőtt. A nyitvatartás korlátozása, vagy éppen a sok boltzár miatt nem is lehetett bármikor turkálni a boltban, azért ezt is mérlegelni kell ebben.
És hát szépen vásárolunk a külhonos webáruházakból is, bár arányuk valamelyest soványodott, ami úgyszintén járványhatás, hiszen a szállítások időnként akadoztak is. De így is 40%-ot közelített az össz webes vásárlásokon belül az idegen webáruházas költekezés:

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


